Forum

Kompostbeholder nær køkkenhave?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Maria, 9. april 2007 kl. 23.49

Hej
Jeg kan læse forskellige meninger forskellige steder om hvorvidt det er smart at placere kompostpladser i nærheden af sin køkkenhave. Nogle steder foreslår man det, da det er nemmest, andre steder fraråder man det, p.g.a. at stedet tiltrækker snegle. Hvad siger I?

Mvh. Maria

1 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: J. H., 10. april 2007 kl. 7.06

Hej Maria.

Jeg har 2 åbne kompostbeholdere som er placeret ca. 3 meter fra køkkenhaven. Det har aldrig været noget problem i forhold til snegle eller andet.

Venlig hilsen Jeanet

2 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Nørgaard, 10. april 2007 kl. 9.59

Hej Maria

Jeg har 2 af de lukkede hurtig kompostbeholdere. Den ene står ved siden af skraldespanden og den anden står i køkkenhave. Jeg placerede netop min den ene i køkkenhaven, fordi så kunne jeg komme af med alt det grønne affald fra køkkenhaven i stedet for at skulle slæbe det helt om igennem haven. Så stil den hvor den står bedst for dig.

Helle – www.helleshave.dk

3 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Merete Vinje, 18. april 2007 kl. 14.50

Min åbne kompostkasse står også i køkkenhaven, og det giver ingen problemer.

4 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 19. april 2007 kl. 21.07

Hej Helle. Hvad er en hurtigkompostbeholder, og hvorfor og hvordan det? håp

5 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Nørgaard, 20. april 2007 kl. 9.33

En hurtigkomposter er sådan en lukket plasticbeholder, der gør at man ikke behøver at vende sit kompost. Det bliver simpelthen omsat, uden man gør noget, i beholderen. Jeg putter alt grønt, æggebakker, æggeskaller, kaffe og tefiltre ned i den og 2 gange om året, forår og efterår, kan jeg tømme den og har den lækreste muld. Jeg har også kompostorme i mine. Der er trånet forneden sådan at rotter ikke kan komme i den. Jeg har haft min den ene i 17 år og er jeg kan stadig forundres over at det kan gå så stærkt, men det bliver god kompost. Jeg strør det ud over jordbær, hindbær, buske og træer og alt gror og giver gode bær og buske. Grunden til at jeg har den er fordi, jeg gider ikke gå at vende komposten og så skal den hvile osv., i disse putter jeg bare det hele i, vander når det er meget varmt og tømmer den når den er fuld, meget nemt.

Helle – www.helleshave.dk

6 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 20. april 2007 kl. 19.50

Hej Helle. Men hvorfor kalder du den en hurtig kompostbeholder? Er der en særlig grund til det, og hvorfor? Jeg har 2 termoere, 2 alm. plastic + 2 med brædder. Jeg omstikker uden rigtig at kan fornemme forskellen, men det foreskriver man jo, udluftning. Hvorfor kalder du det så en hurtig hurtigkomposter? Jeg bad aftensbøn til jeg var cå. 18 år. Det er ca. 60 år siden. Jeg kan ikke fornemme nogen væsentlig forskel. Måske derimod. Hele verden er værre nu. håp

7 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Nørgaard, 20. april 2007 kl. 20.03

Jamen det hed de da jeg købte dem, så det er ikke mig dig har døbt dem, men jeg tror ikke på at dem du har med brædder er lige så hurtig til at lave kompost som de lukkede af plastic. Og så var det desværre ikke mig der var 17 år, men den ene af mine kompostbeholder. God weekend.

Helle – www.helleshave.dk

8 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Nørgaard, 20. april 2007 kl. 20.06

Du kan lige få et link her, der står også hurtigkomposter.

www.toolworld.dk/store.php?ctrl=151799&pno=51180&pointer=0

Helle – www.helleshave.dk

Nyt svar til emnet »Kompostbeholder nær køkkenhave?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Kompostbeholder nær køkkenhave?

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider