Forum

Bunddække til efterårshindbær

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Liliana Nielsen, 19. april 2007 kl. 10.32

Jeg har to højbede med hhv. Autumn Bliss og Fall Gold.

For at hindre ukrudt, vil jeg gerne så et bunddække. Er der nogen her, der har et forslag til et bunddække.

Jeg havde tænkt mig enten spinat og/eller miljøplanter? Eller kunne jeg bruge skovjordbær?

På forhånd tak for gode (og gerne afprøvede) idéer!

mvh
Liliana

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Signe, 19. april 2007 kl. 15.13

Hej Liliana

Jeg har for 1 måned siden plantet skovjordbær, som bunddække i mit bed med Autumn Bliss.

Pga. den korte tid kan det vel næppe kaldes afprøvet – men ideen kommer fra Rie Post, som lavede haveplan til min have, så jeg håber da på at det vil komme til at fungere godt.

Mvh
Signe

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: T.Rasmussen, 19. april 2007 kl. 19.35

Tja?

Hvis det er den "skovjordbær" der hedder "Rügen"? (månedsjordbær / Immerbær), skulle der ikke blive problemer, da denne art / sort ikke sætter alle de mange udløbere. Derimod har den alm. skovjordbær utrolig mange udløbere, så mange, at de kan blive til en plage det forkerte sted og endda vokse på ind i og op af såvel hindbær som andre bærbuske.

Så mon ikke sorten "Rügen" er bedst egnet her til emnet? eller hvad mener experterne herom?

hilsen John.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Liliana Nielsen, 20. april 2007 kl. 8.18

Hej Signe, hej John!

Tak for rådene. Jeg tror, jeg vil gøre forsøget med jordbær i det ene bed, og så miljøplanter og spinat i det andet. Så må vi se, hvordan det løber af.

mvh Liliana

Nyt svar til emnet »Bunddække til efterårshindbær«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Bunddække til efterårshindbær

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider