Forum

Grønne larver i min salat

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jes Kasper Klittum, 11. juni 2007 kl. 6.40

Der er gået larver i min grønne bladsalat, og jeg har via fugleognatur.dk fået den bestemt til at være en gammaugle. Er der nogen her der ved hvor nervøs jeg skal være ved at den er i min køkkenhave, og om jeg kan gøre noget for at undgå spredning?

Der er et billede af den her;

www.fugleognatur.dk/forum/forumpic_showlarge.asp?ID=107376

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jes Kasper Klittum, 12. juni 2007 kl. 9.45

Ingen bud?

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anonym bruger 1, 12. juni 2007 kl. 11.18

Hej Jes.

Jeg har et bud.

Det er en sværmer, der engang imellem optræder i store mængder. Jeg kan huske fra jeg var dreng, at der var store angreb i kløvermarker. Den er meget almindelig, så jeg tror ikke, at en lokal bekæmpelse vil hjælpe synderligt. Du kan selvfølgelig sprøjte den væk lokalt, men ellers er det et af naturens luner, der forekommer med års mellemrum.

Mvh. Hans

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jes Kasper Klittum, 12. juni 2007 kl. 11.21

Godt, vi lever med gammauglen, og flytter de larver vi finder til andre steder og fjerner angrebne hoveder fra køkkenhaven. Så kan vi jo håbe at anden generation enten ikke flyver, eller ikke kommer ind til os. :)

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 12. juni 2007 kl. 19.30

Pas også på ikke at få snegle- / sneglelarver med ind fra grønsagerne. Og sørg bestemt for at få dem fuldstændigt druknet i udvandingen /-afskyldningen.

Jeg har i flere år observeret slimspor på mine gulve. En del snegle er efterhånden døde ved sneglegiften som er uddrysset, nogle er døde når jeg observere dem dem ved lommelampens skær. Men det er simpelthen så træls, hvordan de ustandseligt overlever mine uryddelses metoder, hvilket nok, igen, falder vore navneløse naturvogtere for brystet der altid tilgendegivere deres standpunkter på utradition danskhed. håp

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jes Kasper Klittum, 13. juni 2007 kl. 6.28

Yes, min tråd er blevet "Hans-Åget". :)

Nyt svar til emnet »Grønne larver i min salat«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Grønne larver i min salat

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider