Forum

Så er haren der igen

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jes Kasper Klittum, 12. juni 2007 kl. 17.28

Nu har haren været i både ærter og skorzonerrod og nu er vi trætte af ham. Vi vil derfor sætte et hegn hele vejen rundt om vores køkkenhave. Hvor højt skal sådan et hegn være for at han ikke kan komme over?

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Lyngsø, 13. juni 2007 kl. 8.36

Mon ikke 60 cm er nok – og så kan I selv komme over det.

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jes Kasper Klittum, 13. juni 2007 kl. 9.47

Så bliver det 60 cm – der er billigt galvaniseret hegn i Harald Nyborg. :)

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette R, 13. juni 2007 kl. 10.09

Hej Jes

Jeg tror også en hare holdes ude af 60 cm hegn – det vil ikke være naturligt for dem at forcere noget højere med mindre de er meeeget sultne.

Til gengæld må du huske på, at de er ganske ferme til at grave, så du bør nok lade hegnet gå et stykke ned i jorden.

Du kan jo også lave en lille "buffer-zone" et stykke væk fra køkkenhaven. Plant/så noget haren kan lide, men som du kan undvære – jordskokker fx har jo en tendens til at sprede sig næsten for meget.

Ellers er jeg overbevist om, at grillstegt hare smager fortrinligt ;-)

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Lyngsø, 13. juni 2007 kl. 10.19

Pas på med ikke at hegne haren inde i køkkenhaven. :o)

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jes Kasper Klittum, 13. juni 2007 kl. 10.21

Tak for alle svarene. Jeg må igang i weekenden. Nu er der ihvertfald bestilt 75 meter galvaniseret havehegn hos Harald Nyborg. Så mangler jeg bare at finde ud af hvad jeg skal fastgøre det til, og at få lavet nogle havelåger, men det er detaljer. :)

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 14. juni 2007 kl. 10.35

Det kan være svært at holde dyr og fugle ude, hvis de først har fået smag for nogle afgrøder på et areal. Hvis man derimod fra start hegner, så de ikke ved at der er mad, så går det meget lettere. Mine erfaringer er dog ikke med harer, men med fasaner, som faktisk kan hegnes ude – de flyver sjælden ned ovenfra, men går. Så derfor skal du ikke helt fortvivle, hvis haren går over eller nedenunder – men 75 cm lyder nu højt nok. Næste år har du hegnet, og så får han og andre slet ikke smag for lækkerierne.

Nyt svar til emnet »Så er haren der igen«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Så er haren der igen

Søg:

StΓΈt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider