Forum

Kan man plante noget i juli

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Tina, 30. juni 2007 kl. 17.26

Jeg har lige overtaget en "nøgen" kolonihave. Der er frugttræer og lidt ribs og solbær, men jeg vil gerne have noget i køkkenhaven med de tilgroede højbede også. Er der noget der kan plantes så sent?

1 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Trolle, 1. juli 2007 kl. 6.14

Du kan nemt plante i juli det skal planter med klump eller potte. Og så skal du være flitig med vandkanden resten af sommeren.

Med venlig hilsen Trolle

2 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Pia, 1. juli 2007 kl. 11.07

Du kan nå at så rødbeder, bønner, salat og andre bladgrøntsager (Friseesalat, Endivie, spinat, Pak Choi, Rucola,), knoldfennikel, dild, ærter m.v. Det går nok osse at så gulerødder og ærter endnu – det gjorde jeg sidste år i juli med held!

Spinat kan sås helt frem til midten af august og der er vist ikke noget salat det er for sent med endnu – men en del som først skal sås nu – det gælder for eksempel alle "cikorietyperne"

Selv skal jeg så bønner, solsikker, ærter, efterårssalater og Iceberg i dag.

Held og lykke!

3 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tina, 1. juli 2007 kl. 15.31

Super :-)
Jeg synes bare alle frøposerne siger april/maj...

Så tror jeg, jeg vil forsøge mig med både nogle af de frø du skriver om Pia, og nogle hele planter fra markedet:-) Så må der da komme noget spiseligt.

Mange tak for jeres svar.

4 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne Demant, 3. juli 2007 kl. 11.01

Du kan da også lægge kartofler

5 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tina, 6. juli 2007 kl. 14.48

Kan man stadig lægge kartofler? Fantastisk :-) -hvornår mon de ca. er klar så?

6 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lilium, 6. juli 2007 kl. 20.53

Sådan cirka 3 mdr efter.

7 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Heidi Lindberg Nielsen, 27. juli 2007 kl. 21.00

Har flere squash planter. En af planterne producerer squash, der smager forfærdeligt, de har en bitter og næsten kemisk smag – og er fuldstændig uspiselige. Har nogen en forklaring? Er planten et "misfoster" eller er der mon gift i jorden?

8 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Julie, 8. august 2007 kl. 22.47

Du kan også nå at plante små miniroser til hen i september, du skal bare være omhyggelig med vandingen, ikke for meget og ikke for lidt.

9 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Julie, 8. august 2007 kl. 22.52

Til Heidi Lindberg Nielsen...

det kan have noget at gøre med mangel på vand. Eller du bør prøve at dyrke den uden gødning. jeg har været ude for noget af det samme... man kan prøve at flytte planten lidt væk fra det andet voksested, det hjalp faktisk med min squash.

Nyt svar til emnet »Kan man plante noget i juli«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Kan man plante noget i juli

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider