Forum

Lange kål planter- hvad nu?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Sanne Holm Larsen, 15. juli 2007 kl. 22.00

Jeg troede jeg var smart og" pakkede"mine kål planter ind i fiberdug for at undgå larver.Har efterfølgende forstået at bionet er smartere.

Har" pakket " dem ud nu og må konstatere at samtlige er lange og ranglede,- så hvad nu? Er det hønsefoder eller kan man gøre noget? Hyppe, eller grave op og ned igen? Har nogen erfaringer?

Venlig hilsen Sanne

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 16. juli 2007 kl. 20.19

Hej Sanne – jeg har ikke lige dine erfaringer men har for nogle år siden fået foræret broccoli- og grønkålsplanter, der havde stået ALT for tæt og længe i en såbakke. Planterne var ca 30 cm lange og med meget lille og dårligt udviklet rodnet. Jeg plantede meget dybt og hyppede efterfølgende af flere omgange med ugers mellemrum en blanding af jord og kompost omkring dem (mange kål har har en lang vækstperiode). Jeg fik en rimelig høst af begge slags kål
Det er nok værd at lade den rod, der nu er udviklet være i fred – så jeg ville ikke omplante nu...

Venlig hilsen
Lone
PS – dine høns blir sikkert glade (og æggene får en flot farve) hvis du bestemmer dig for at lade planterne gå til hønse-servering i stedet for :-)

Nyt svar til emnet »Lange kål planter- hvad nu?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Lange kål planter- hvad nu?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider