Forum

Hvor kan man købe hvidløg?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Pia, 10. september 2007 kl. 10.15

Jeg har dyrket en del hvidløg, hvor jeg har sat fed af de løg man køber hos grønthandleren. Det er lidt uforudsigeligt, hvad der kommer ud af det. Desuden dyrker jeg med stor succes Elefant – hvidløg.

Men, – mon der er nogen af Forums læsere der ved, hvor man kan købe nogen sætteløg (hvidløg) af nogen gode sorter?

Det eneste jeg er stødt på er sorten Thermidrome (sælges af frøfirmaerne under navnet "Vinterhvidløg"), som jeg ærlig talt ikke er så begejstret for.

Det ser ud til at der er en del engelske firmaer som har forskellige sorter, men de vil kun sende til UK-adresser

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Nørgaard, 10. september 2007 kl. 14.33

Førhen købte jeg mine sætte hvidløg i Bilkas havecenter eller i byggemarkeder, men jeg har haft det samme problem i år. Jeg har simpelthen ikke kunne finde nogen, hverken nu eller i foråret. Så jeg prøvede også at sætte alm. købe hvidløg, som jeg havde prøvet før og de gav også denne gang et meget dårlig høst.

Helle – www.helleshave.dk

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kirsten Pedersen, 11. september 2007 kl. 17.47

Jeg mener bestemt at Zimtradefrø havde sætte-hvidløg i deres efterårskatalog. Men om det var vinter eller forår er lagde jeg ikke mærke til, og jeg har ikke kataloget længere. Men måske værd at prøve der

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Michael, 11. september 2007 kl. 20.01

Jeg har bestilt en ''stak'' hos solsikken.dk. Prøv der.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Dorte, 12. september 2007 kl. 8.36

Jeg købte mine for nogle år tilbage hos Isabellas.

Nyt svar til emnet »Hvor kan man købe hvidløg?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Hvor kan man købe hvidløg?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider