Forum

Jordskokker – kommentar til Havenyt uge 7

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Anne Marie, 12. februar 2008 kl. 18.42

Jeg er slet ikke enig med Karna Maj i at jordskokker ikke smager af noget i sig selv. Jeg synes kogte jordskokker smager lidt hen ad artiskokbunde. Hvis man godt kan lide smagen, skal man netop passe på ikke at tilsætte alt for meget andet, for de smager ikke så kraftigt igennem og kan let blive overdøvet.

Man kan tilsætte mosede kogte jordskokker til kartoffelmos eller farsretter, meget eller lidt afhængig af hvor meget man synes de skal smage igennem.

Og så behøver man altså ikke skrælle dem, hvis bare man vasker dem grundigt. Skrællen kan sagtens spises.

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 13. februar 2008 kl. 9.35

Jeg spiser mest jordskokkerne, som kartoffelmos eller skærer dem i ret tynde skiver og rister dem. Jeg vasker dem i en spand vand og børster dem med toiletbørsten – sadt i en 220 V. boremaskine. Det er nødvendigt at købe en ny eller låne naboens, idet der skal saves et stk. af skaftet så det bliver nok så tyndt, at det kan gå i borepatronen. Jeg efterbørster dem med en stiv grøntsagsbørste, om nødvendigt.

Nu er der meget glatte jordskokker, så det er nok de letteste kartofler/skokker at have med at gøre, selve skrællen moses let med.

Nyt svar til emnet »Jordskokker – kommentar til Havenyt uge 7«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Jordskokker – kommentar til Havenyt uge 7

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider