Forum

Muldvarpe i køkkenhaven!

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Christian Frederiksen, 25. februar 2008 kl. 12.16

Hej. Jeg skal have lavet mig en lille køkkenhave på ca 45m2 i et hjørne af haven. Problemet er at jeg er i en voldsom konflikt med en flok nederdrægtige muldvarpe. De er overalt i haven og også i det lille hjørne hvor jeg vil have min køkkenhave. Jeg har så overvejet om jeg kan grave en lille rende rundt om min køkkenhave og sætte net/hønsehegn ca 20–25cm ned i jorden. Komme muldvarpen så stadig ind,kan den grave sig ned under,eller holder den sig i de øvre jordlag. Jeg har selvfølgelig tænkt mig at terminerer d bæster der allerede er i køkken afsnittet,men tænkte bare om jeg kunne holde resten ude af køkkenhaven med denne hegn begravet i jorden plan.

Hvis I har nogle andre tanker om mit muldvarpe problem så kom lige med dem.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 25. februar 2008 kl. 18.47

Køb et par Kejserkrone løg og splat dem ud med en spade. Dette snask placerer du i mulvarpens gange, og læg en plade over så hørmen bliver dernede. Stanken spreder sig i gangene og mulvarperne fordufter.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Sørensen, 28. februar 2008 kl. 9.21

Hej Christian

Nej 20 til 25 cm er ikke nok, men 1,5 -2 meter vil nok kunne give et tilfredsstillende resultat. Muldvarpens gangsystem kan godt stikke 1meter ned eller mere alt afhængigt lidt af jordbundsforholdene
Prøv først at udjævne muldvarpeskuddene, træd dem hårdt til, måske er muldvarpene slet ikke aktive i den del af haven hvor du vil anlægge din køkkenhave.

Fælder, sakse er det mest effektive hvis du vil have muldvarpene væk. Om alverdens gode husråd og brug af kemikalier og andre midler kan jeg kun sige Pas På dig selv og dine omgivelser, effekten af midlerne er ofte lig nul på muldvarpene og har kun negativ effekt i forhold til miljø og omgivelser.

Husk også at brug af meget giftige midler kun må foretages af autoriserede certificerede personer.

Med Venlig Hilsen
Svend Sørensen
www.hvepsefjerner.dk

Nyt svar til emnet »Muldvarpe i køkkenhaven!«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Muldvarpe i køkkenhaven!

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider