Forum

Bondens Marked 2008 på Gisselfeld

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jette Højholdt Mikkelsen, 30. april 2008 kl. 21.52

Jeg hører gerne om der er nogle dygtige havefolk, der har lyst til at stille op til vores marked: www.bondensmarked.dk og fortælle lidt om, hvordan man kan dyrke sine grønsager i haven? Jeg mener jo at tiden er kommet tilbage til, at vi igen skal dyrke grønsagerne i haven – uden brug af sprøjtemidler m.m., men mange er i tvivl om, hvordan man gør og har ikke overskudet til at tage springet. Jeg vil så gerne tilbage til at vi i større grad selv går i gang frem for at lægge det hele ud til sprøjtede græsplæner! Og at høre mine kolleger juble over at en række radiser er kommet op, får mig til at tro at folk har lyst men mangler viden og mod! Er der nogen der har mod og lyst på ændre folks vaner og har nogle gode ideer og erfaringer de kan dele ud af?

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 2. maj 2008 kl. 22.41

Hej Jette Højholdt Mikkelsen

Jeg har kigget lidt på www.bondensmarked.dk og kan se, at det er "proffe" folk, der har stadepladser.

Så et forslag kunne være, at du kontaktede Den Økologiske Have i Odder eller foreningen Praktisk Økologi – der må vel et vist "set up" med plancher og andet stand-materiale til for at matche de, der har gjort økologisk fødevareproduktion til en levevej.

Hvis det lykkes at få et af de to foreslåede steder til at medvirke, så skal der måske nok nogle erfarne urtehave-dyrkere til for at bemande sådan en stadeplads. Jeg er nok ikke den eneste, som gerne giver en dag til formålet...

Så lad høre fra dig, hvis det lykkes at få skabt interessen enten i Den Økologiske Have eller i PØ.

Venlig hilsen
Lone

Nyt svar til emnet »Bondens Marked 2008 på Gisselfeld«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Bondens Marked 2008 på Gisselfeld

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider