Forum

SmartBayt?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jes Kasper Klittum, 2. maj 2008 kl. 12.33

Hej alle,

Er der nogen der kender til Bayers nye middel SmartBayt som skal erstatte Ferromol? Nogen siger at det er mindre skadeligt end Ferromol og at det tilmed har den fordel at det kan tåle regn. Kan det godtages af økologerne her i forumet?

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anonym bruger 1, 2. maj 2008 kl. 13.40

Hej Jes.

Det virksomme stof i Smartbayt er det samme som i Ferramol, nemlig ferrisfosfat. Om det er mere miljøvenligt end farramol, fordi det er formuleret sammen med noget andet end i ferramol, kan jeg ikke bedømme, eller det er et "smart"trick i salgsformål.

Mvh Hans

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jes Kasper Klittum, 2. maj 2008 kl. 13.49

Her er databladet:

www.cropscience.bayer.fi/bayer/Internet_hh_dk_new.nsf/Public/Sikkerhetsdatablade%202008/$file/SmartBayt.pdf

Er der nogen der er rare at læse det og fortælle mig hvordan jeg skal forholde mig mht. brug i køkkenhaven?

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jes Kasper Klittum, 2. maj 2008 kl. 13.50

Og er ferrisfosfat ikke det samme som Jernvitriol?

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anonym bruger 1, 2. maj 2008 kl. 14.02

Hej Jes.

Nej det er ikke det samme. Jernvitriol eller jernsulfat er saltet af svovlsyre, hvor ferrisfosfat er saltet af fosforsyre.

Mvh Hans

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jes Kasper Klittum, 2. maj 2008 kl. 14.07

Okay, tak for dit svar.

Forramol er godkendt til økologisk drift. Vil du mene, ud fra det datablad jeg sendte, at dette kan sidestilles med Ferramol?

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anonym bruger 1, 2. maj 2008 kl. 14.14

Jeg ved ikke om der er følgestoffer i ferramol som er uønskede og derfor skiftet ud med noget andet, eller det kun er at give det et andet navn.

Hans

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anonym bruger 1, 2. maj 2008 kl. 14.29

Lige en bemærkning mere:Alt andet lige, hvor får man det virksomme stof billigst muligt. Det er så moderne, at finde på nye navne, men sneglene dør ikke af navnet.

Mvh Hans

Nyt svar til emnet »SmartBayt?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > SmartBayt?

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider