Forum

Mine frugtbuske har kun få blade

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Maria, 14. juni 2008 kl. 23.06

I efteråret plantede jeg frugtbuske, stikkelsbær, solbær og ribs. Jeg synes de stadig ser lidt tjavsede ud og der er ikke så mange blade på planterne. Dem der er er ikke ret store og temmelig lyse. Er det normalt det første år? Eller er det pga. det tørre forår? Jeg har gødet med lidt tørret hønsegødning i foråret, rundt om buskene (som står i græs) har jeg dækket med aviser og barkflis.

mvh Maria

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 15. juni 2008 kl. 11.37

Hej Maria
Har du glemt at vande i denne tørre forsommer. Træerne tåler ikke udtørring uden at smide bladene. Alle planter i "ribes" slægten har kun rødder i overfladen og derfor skal de vandes i tørre perioder, hvis du skal have frugt og ordentlig vækst.

Selvom vi har fået regn nu, bør du give planterne mindst 5 – hellere 10 liter vand, een gang om ugen indtil august.

www.de-gamle-sorter.dk

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Maria, 15. juni 2008 kl. 12.51

Hej
Tak for svaret.

Jeg har vandet, men måske ikke nok. Hvis jeg forkæler dem lidt fra nu af kan de så klare sig og komme "igen"?

mvh Maria

Nyt svar til emnet »Mine frugtbuske har kun få blade«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Mine frugtbuske har kun få blade

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider