Forum

Lækker grønkål

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Wina Fiona, 25. oktober 2008 kl. 19.45

Inspireret af Friland hvor Anne lavede grønkål, fik jeg også lyst at prøve. Det kom der en lækker og anderledes ret ud af.

Købte frisk øko grønkål, 450 gram. kogte den hel i 10 min.

1 løg, en håndfuld cherrytomater, 2 fed hvidløg og olivenolie simrede imens. Den kogte grønkål kom så over i woken til løgene og tomaterne, og der blev tilsat en stor skefuld honning, saft af ½ citron og 3 små dåser kokosmælk, salt og peber. Og tilsidst jævnet med lidt maizena. Det fik ialt 15 min, i wokén.

Det smagte super.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 25. oktober 2008 kl. 20.10

Jeg såede een rækkegrønkål og fik en række grønkål som er 1,6 m. høje, lagde et af de grønne fuglenet henover for at undgå de hvide kålsommerfugle. Det løkkedes næsten. Jeg dyrkede dog den sport med at være lidt efter sommerfuglene med den fluesmækker, der altid ligger på mit havebord. Der er vistnok ikke nogen orm i kålen, så frostvejret kan godt blive i nordpolen, hvor den åbenbart heller ikke er. Nå, men grønkålen er så grøn, flot og knasende at det næsten ikke er til at holde ud. Jeg havde gjort klar til opbinding, og måtte gøre det da de der metrologere blæsten kålen helt vildt omkring forleden nat. Men kålen og mig er stadig vilde med hinanden, sålænge den knaser. Min have får kun økologisk medynk. håp

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 27. oktober 2008 kl. 21.24

Hej Wina.

En god salat som jeg har fået hos mine svigerforældre var grønkål med rosiner og creme fraiche.Man skær grønkålen i fine strimler tilsætter en smule citronsaft og lidt creme fraiche, samt rosiner efterbehov.Det smager rigtigt godt og så er det sundt. Jeg vil hellere dyrke grønkål, frem for broccoli, som næsten altid får larver heri.

Nyt svar til emnet »Lækker grønkål«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Lækker grønkål

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider