Forum

Er Hibiscus spiselig

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Bente, 8. januar 2009 kl. 15.08

Mine fugle gnasker lystigt på hawaiblomsterne (hele planten) og jeg ser at det bliver moderne med blomster i maden, så kan jeg også kaste mig over blomsterne? Når jeg køber nye planter står de i et år før jeg giver dem til fuglene af skræk for sprøjtemidler fra gartneriet.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Erik Laugesen, 8. januar 2009 kl. 22.33

Hej Bente...

prøv at søge på google under eating hibiscus så tror jeg at du vil få svar...herfra vil jeg sige ja det er de da på srilanka hvor jeg har været nogle gange bliver de både brugt til at farve med og i madlavningen...dette gælder nok kun den indendørs type...hibiscus rosa sinensis...

erik.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 9. januar 2009 kl. 21.07

Findes der ikke theblaninger, der indeholder blomster af hibiskus?. Jeg ved at have-hibiskus spises af kaniner med velbehag og er derfor ikke voldsom giftig. Men personlig tror jeg at de nok smager lidt hen ad hø eller halm...

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: L. Bentsen, 4. februar 2009 kl. 13.12

Jeg har ikke prøvet mig med spisning af blomsten, men jeg ved, at det i Mexico er helt normalt at koge saft på de rigtig røde blomster, som børn og voksne derefter lystigt drikker til maden. Det smager også ret godt – lidt mere bittert end de fleste slags saft, vi normalt bruger i DK, men ret godt. Og så kan man jo altid søde det lidt, hvis det skulle være.

Nyt svar til emnet »Er Hibiscus spiselig«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Er Hibiscus spiselig

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider