Forum

Opbevaring af høstede spidskål?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lise Rask, 20. juli 2009 kl. 17.28

Hej!

Jeg har de sidste par år haft held med mine spidskål – og de smager jo fantastisk :)
Men da vi ikke kan overkomme at spise spidskålene i samme takt som de er klar til høst, så tænkte jeg, at nogen måske har et godt råd til, hvordan man bør opbevare spidskål, når man har høstet dem?

Venligst fra Lise Rask, Billund

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: J. H., 21. juli 2009 kl. 11.10

De er velegnet til frysning. Snit kålene inden du fryser ned – ellers har de hele hoveder også en holdbarhed i køleskab i plastposer op til 12 dage.

Jeg snitter rødkål og fryser ned. Hjemmelavet smager nu bedst.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Godiwa, 22. juli 2009 kl. 15.51

Blancherer du dem inden du fryser dem?


www.simpelt-liv.dk/ opskrifter, køkkenhave, husdyr og meget andet... læs mere om at blive selvforsynende uden at overdrive.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: J. H., 23. juli 2009 kl. 11.30

Rødkålen tilbereder jeg efter den Grønne Syltebog s.98, men istedet for at opbevare det i glas fryser jeg kålen ned i frostposer, som jeg trykker flade. Kålen koger jeg ikke hel mør. Der skal, efter min smag være lidt bid i – da det jo senere skal varmebehandles igen, hvor jeg til den tid tilsætter hjemmelavet ribsgele, efter smag.

Spidskålen blancherer jeg i 3–4 minutter og fryser på samme måde som rødkålen, efter afkøling. Kålen kan tø's op direkete i retten.

Nyt svar til emnet »Opbevaring af høstede spidskål?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Opbevaring af høstede spidskål?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider