Forum

Æbleskrællemaskine

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Martin Larsen, 21. august 2003 kl. 1.09

Da vi har en del æbler som ikke kan gemmes og derfor skal koges til mos og lignende, overvejer jeg at købe en æbleskræller som vist her:
www.hjemmeproduktion.dk/ideer_-_nyheder.htm

Hvis man er ferm til at føre en kniv, er det jo det letteste/billigste – men det er jeg ikke!

Er der nogen som har prøvet maskinen og kan sige lidt om dens fortræffeligheder?

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Aksel Jørgensen, 26. oktober 2003 kl. 10.01

Maskinens historie fortaber sig. Den findes i flere eksemplarer på vore museer, og vores søn erhvervede sig en som jordfund i sin have, da haven skulle lægges om. Da vi så en tilvarende i en isenkræmmerbutik i Yorkshire,England, købte vi den.

Den er et fuldstændigt uundværligt værktøj i vores køkken pga dens effektivitet.

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Annette Voigt Hansen, 2. december 2003 kl. 23.07

En veninde gav mig denne æbleskræller i gave og jeg har efter denne dag imponeret mange mennesker med dens egenskaber. Mine unger og jeg har stor fornøjelse af den. Vi kan skrælle en stor pose æbler på under 5 minutter og så er de meterlange skræller sjove at spise! Den kan absolut anbefales – min svigermor får en i julegave, da hun efter at have set min er overbevist om at hun ikke kan leve uden!

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kirsten Iversen (Ejer Af Dansk Hjemmeproduktion), 15. januar 2004 kl. 12.47

Tillad mig at gøre opmærksom på at vi har omstruktureret vores hjemmeside, så man ikke kan se vores æbleskræller ved at gå ind via "ideer og nyheder" som beskrevet af Martin Larsen i e-mail á 21. august 2003.

Prøv i stedet: www.hjemmeproduktion.dk
Med venlig hilsen
Kirsten Iversen
Dansk Hjemmeproduktion ApS

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Esben Tranaes, 1. maj 2006 kl. 9.20

Jeg har købt en på www.applepeeler.dk – min søster købte sin i butik PLINT – Købmagergade 50–1150 København K

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Carsten Kroghsbo, 6. juli 2007 kl. 10.03

Det er faktisk en rigtig god lille anordning.

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Martin Larsen, 6. juli 2007 kl. 10.12

Vi har den fra dansk hjemmeproduktion. Også fin til pærer, når bare de ikke er for modne.

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Orla, 11. februar 2009 kl. 20.00

Det nå pis

Nyt svar til emnet »Æbleskrællemaskine«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Æbleskrællemaskine

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider