Forum

Dyrkning af graskar

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Morten Thomsen, 11. oktober 2009 kl. 21.39

Hej alle sammen og tak for dette gode forum

jeg vil til at dyrke graskar (halloween graskar) men vil lige høre om der er noget serligt der skal gøres for at de bliver store jeg prøvede for nogle år siden men de blev ikke ret store (ca 10–15 cm) så tænke om der måske skulle serlige jordforhold til og hvor tidligt kan jeg begynde skal de ha meget eller lidt gødning og skal de forkultiveres og når man så hører om graskar på flere hundrede kilo så kan det da ikke passe at jeg ikke kan dyrke et graskar på mere end 10–15 cm

håber at der er nogle der kan hjælpe en fortvivlet have ejer

med venlig hilsen

morten thomsen

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 11. oktober 2009 kl. 21.51

Oppe i højre hjørne her på siden, i søge funktionen skriver du : Græskar med æ, finder du opskriften.

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Morten Thomsen, 11. oktober 2009 kl. 21.57

Hehe vil jeg lige prøve

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 12. oktober 2009 kl. 21.19

Hej Morten

Hvis du vil dyrke meget store græskar skal du først og fremmest have nogle frø af en sort der bliver kæmpestor. Dem der kan købes i de fleste frøbutikker bliver ikke så store.

Herefter skal du passe og pleje den godt og give den flydende kost i form af masser af kvælstof og især kalium.

Det er klart at en græskar på 100–200 kg skal have en masse næring. Det kan du læse lidt mere om på denne hjemmeside www.borne-aktiviteter.dk/forar/12-dyrk-graeskar Frøene sælges også her og 3 stk koster 35 kroner.

PS Måske skulle du også lige notere dig nr. på den lokale kiropraktor, hvis du har i sinde at løfte på den.

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Morten Thomsen, 13. oktober 2009 kl. 23.37

Hehe tak for hjælpen tager da gerne i mod alle de råd i har
og med hensyn til kiropraktoren jeg har en lille traktor til at løfte det med hehe så løfter det ikk selv så kiropraktoren bliver nok ikk nødvendigt

mvh
morten

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 14. oktober 2009 kl. 10.13

Med en græskar på over 600 kilo kan der næppe være plads til meget andet og min trailer må kun laste 400 kg. Men det ville være meget blæret at have sådan en i haven

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Morten Thomsen, 17. oktober 2009 kl. 16.36

Ja jeg vil også i gang med at lave et til neste år

Nyt svar til emnet »Dyrkning af graskar«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Dyrkning af graskar

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider