Skrevet af: Søren, 25. oktober 2009 kl. 12.41
Som overskriften siger: Er alle zucchini/sommer squash, busk varianter? Eller er der også rankende sorter imellem?
Jeg er meget i tvivl da mange frøforhandlere ikke skriver noget om dette.
Er en sorter som fx. "cocozelle" og "crookneck summer squash" busk varianter?
Skrevet af: Søren S Duun, 25. oktober 2009 kl. 16.33
Zucchini er vist det i taliensker ord for squash og begge er busk, de andre ved jeg ikke meget om men på denne side extension.usu.edu/files/publications/publication/FN_Harvest_2007–01.pdf kan du se frugterne og jeg ved at dem som man kalder ufo – squash er ikke en rankede sort. Men om det andre er busket ved jeg ikke. I John Seymours bog, den selvforsynet have, der er afbillede et sort han kalder grøn busk og som ligner cocozelle meget. Hvis der er tale om den samme er den af den rankede type.
Skrevet af: Søren S Duun, 25. oktober 2009 kl. 16.40
Men her er de beskrevet som værende to varianter af den samme art.
Zucchini og Cocozelle – en type, der kaldes en "marv", som indføres fra Italien. Formet som en agurk og fås i grøn og gul. Zucchini er de mest populære og velkendte sommer squash.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Er alle zucchini/sommer squash busk varianter?