Forum

Ønske: Økologisk angelica (kvan)

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jesper Mønsted, 16. november 2009 kl. 17.40

Hej

Jeg er interesseret i noget tørret økologisk angelica (kvan). Der skulle vel ikke være én af jer, der har det og vil give mig et stykke? Jeg betaler gerne portoen & noget for det :-)

Venlige hilsner

Jesper

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 17. november 2009 kl. 10.43

Hej jesper

Jeg ved at du med stor sandsynlighed kan finde det i helsekosten på Lyngby hovedgade. De har rigtig mange tørrede urter. Jeg mener at det er enten Rømer eller urtekram der har pakker det.

Links til Rømer : www.romernaturprodukt.dk/

Links til urtekram : www.urtekram.dk/

Send dem en mail og høre hvor det forhandles henne.

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jesper Mønsted, 17. november 2009 kl. 10.54

Hej Søren – tak for det. Var faktisk ikke klar over, at det solgtes som urt.

Vil tjekke om de har det senere i dag.

Venlige hilsner

Jesper

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 17. november 2009 kl. 22.00

Jeg kommer lige i tanke om at Biosym tidligere solgte et kraftig udtræk af Kvan men jeg kan ikke længere finde det på deres hjemmeside. Derimod sælger de Phytomin 5, som også indeholder udtræk af kvan og som bruges til at afgifte kroppen.

Nogle planteskoler sælger kvan som staude. Efter at have søgt på Goggle fandt jeg tørrede kvan-rod. Ikke den grønne del. Men mon ikke den findes?

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jesper Mønsted, 18. november 2009 kl. 10.53

Var forbi Urtehuset i Lyngby i går, men de havde det ikke – foreslog, at jeg kontaktede NaturDrogeriet.

Det kunne være interessant med en kvan staude, men kun, hvis den er økologisk, eller allerhelst biodynamisk... Kan jo være det kan fås...

Vil prøve at undersøge det hos Urtegartneriet ellers kontakte NaturDrogeriet.

Tak for din indsats :-)

Mvh Jesper

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 18. november 2009 kl. 19.28

Området Vanløse i København, hed i gamle dage Kvanløse fordi der groede kvanplanter mange steder i bydelen. Som børn legede vi meget i Damhusengen hvor der var masser af disse planter. Det skal ikke undre mig om der stadig gror kvanplanter på engen.

Nyt svar til emnet »Ønske: Økologisk angelica (kvan)«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Ønske: Økologisk angelica (kvan)

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider