Skrevet af: Lilium J., 22. november 2009 kl. 16.40
Fik nogen for en del år siden og har erfaret at de er helt hårdføre-
Man kan se en sammenligning på dette billede.
Skrevet af: Søren S Duun, 22. november 2009 kl. 20.02
Har du haft dem på friland eller drivhus ? de er rigtig flotte .
Skrevet af: Mogens; E., 22. november 2009 kl. 20.15
Hvor køber man sådan nogle flotte eksemplare.
Skrevet af: Lilium J., 23. november 2009 kl. 10.54
De oprindelige er hjembragt fra Canada.
De er dyrket på friland.
Skrevet af: Søren S Duun, 23. november 2009 kl. 12.47
Til august kan vi måske bytte med Rød estisk, hvis ikke du har den allerede og selvfølgelig overskud af de andre .
Skrevet af: Anja Egeriis, 23. november 2009 kl. 14.46
Elefanthvidløget er i virkeligheden en porre, der hedder Babington's Leek - prøv at google den og se, om den ikke skulle dukke op et eller andet sted.
Jeg havde den selv for nogle år siden, hvor jeg taget den med hjem fra USA - men jeg synes ikke rigtigt, at den smager af noget, så jeg har droppet den igen...
Skrevet af: Lilium J., 23. november 2009 kl. 16.45
Det er fuldstændig korrekt og det var også derfor de ikke deltog i sidens " Hvidløgskonkurrence ".
Hvad mange nok ikke ved er at porrer også danner de mest delikate aflæggere ,hvis man lader dem gå i blomst.
Sv. til basis sættes året efter en række yngleløg -på størrelse med skalotteløg. De er helt fiberfrie og skal kun svitses et par minutter på panden.
Så-hvis man ikke får høstet sine porrer kan man prøve at vente en tid til blomsterstængelen viser sig og så grave dem op.
Til Søren Duun-ja jeg er interesseret i et bytte.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Elefanthvidløg.