Skrevet af: Lotte Nielsen, 10. januar 2010 kl. 15.47
Jeg har sat mig for at prøve nogle af de mange forskellige gulerødder i sjove farver, efter at have nydt de hvide man har kunnet få i Føtex de sidste par år om sommeren, og har konstateret at der er mange sorter! Har anskaffet frø til nogle lilla (Purple Haze, Cosmic Purple), en rød (Atomic Red) og en gul (Solar Yellow), men der er stadig mange... har I nogle I vil anbefale?
Skrevet af: Wina Fiona, 10. januar 2010 kl. 21.08
Jeg havde nogle som var runde - kan ikke huske hvad de hed - de smagte som alm. gulerødder, men var alt for besværlige at skrælle, så dem spiste vi kun af mens de var helt friske.
Skrevet af: Søren S Duun, 11. januar 2010 kl. 9.09
Dem du har haft hed sikkert karotter , eller pariserkarotter og er næsten ikke til at finde nogle steder . Det er rigtig at de ikke var til at skrælle , men børn elskede dem og man kunne så dem i en altankasse .
Skrevet af: Bjarne Højlund, 11. januar 2010 kl. 9.15
De runde kan være den der hedder Tonda Di Parigi - Snack gulerod, eller som Søren skriver Pariser Karotter, de er ganske rigtigt ikke til at skrælle, men de er super lækre friske :O)
Skrevet af: Søren S Duun, 11. januar 2010 kl. 11.55
Jeg købte frø af dem , da jeg var i Holland . Tidligere var de meget almindeligt herhjemme .
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Gulerødder!