Forum

Rosenkartofler / early rose / røde ameri

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Dorit R, 28. januar 2010 kl. 21.55

Jeg søger med lys og lygte efter kartoffelsorten Early rose også kaldet: Røde amerikanere - tidlig rose - rosenkartofler

Er der nogen som ligger inde med denne, eller ved hvor den kan skaffes hører jeg meget gerne fra jer!

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 29. januar 2010 kl. 10.34

Hej Dorit

Jeg tror at du skal kontakte frøsamlerne.dk eller nordisk genbank, hvis ikke du kan få dem herigennem .
Hos Nordisk genbank betaler man kun portoen. Men portoen er meget dyrt i Sverige . Jeg kan i øvrigt se at Nordisk genbank har dem via dette link . www.nordgen.org/index.php/skand/Folder/Innehaall/Sesto

Men prøv og se om ikke det lykkedes ad en anden og billigere vej .

Held og lykke med det .

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 29. januar 2010 kl. 10.53

Der sker det besynderlige at når man kopier siden med kartoflen på, kommer man altid tilbage til NGB´s hovedside.

Men bladre du ned på denne hovedside, får du mulighed for at kigge på de sorter (løg, ærter, kartofler, kløver og korn) som NGB ligger inde med . Klikker du på kartoflen kan du finde dem her . Du kan også finde dem på deres NGB-nummer , som er NGB3276 . Sorten kaldes Early Rose . Men den kan sagten have mange flere navne .

En anden søgning på nettet gav disse oplysninger translate.google.dk/translate?hl=da&sl=en&u=http://www.europotato.org/display_description.php%3Fvariety_name%3DEarly%2520Rose&ei=_a1iS-6NMoTd-QaB7OGrBw&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=3&ved=0CBMQ7gEwAg&prev=/search%3Fq%3Dearly%2Brose%26hl%3Dda omkrings sorten .

Jeg kan også se ,at vi har haft en tråd tidligere , www.havenyt.dk/forum/kommentarer/3735.html
hvor sorten nævnes . Svar 15 og 16 af Anders Borgen nævnes det at denne sort muligvis kommer i handlen . Men jeg kan ikke finde den . Prøv derfor at kontakte ham via www.agrologica.dk

Nyt svar til emnet »Rosenkartofler / early rose / røde ameri«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Rosenkartofler / early rose / røde ameri

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider