Skrevet af: Ivar Koed, 23. februar 2010 kl. 17.40
Da jeg var barn dyrkede vi kartoflen der hedder" up to date "
Kan den købes i dag og ifald hvor Det var en rigtig dejlig kartoffel der kunne moses og rigtig suge sovsen fra duesteg til sig
mvh ivar
Skrevet af: Lone Brems, 24. februar 2010 kl. 9.03
Hej Ivar Koed
Up to date er med på listen over sorter fra 2004 - men der kan ske meget med beholdningerne af læggemateriale fra det ene år til det andet.
Den friskeste opdatering kan du få ved at kontakte landbrugets rådgivning - Landscentret. De har fingeren på pulsen også hvad angår sorter egnet til økologisk dyrkning.
Du kan prøve denne kontakt:
Lars Bødker
Landskonsulent
Telefon: 87405452
Mobil:
E-mail: lab@landscentret.dk
Med venlig hilsen fra
Lone
Skrevet af: Søren S Duun, 24. februar 2010 kl. 9.25
Jeg prøvede lige at søge på den via nordisk genbank hjemmeside, www.nordgen.org/index.php/skand/Folder/Innehaall/Sesto og fik intet resultat . Det er mulig at den ikke kommer med her, hvis den stadig dyrkes .
Ved du ,hvor gammel sorten er ?
Skrevet af: Søren S Duun, 24. februar 2010 kl. 9.29
Her er en beskrivelse med billeder af sorten www.kartoffelafgiftsfonden.dk/Kartoffelnyt/Nr50/Up%20to%20date.pdf
Skrevet af: Villy Mougaard, Blomstergården, 24. februar 2010 kl. 11.05
Hej Ivar
Jeg fik fat i nogle læggekartofler af sorten i Tyskland for et par siden og sætter hvert år 20-25 knolde sammen med tilsvarende af de 25 andre sorter vi har. Hvis du ikke kan finde den, er der måske nogle knolde i overskud når vi kommer dertil. Da jeg var barn dyrkede vi masser af Up-to-Date, så jeg kan godt genkende din beskrivelse.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Læggekartofler