Skrevet af: Steffen Jensen, 20. marts 2010 kl. 16.07
Jeg har måtte grave et nyt og større bed til div planter da den gamle "køkkenhave" var for lille.
Der er fjernet en del jord og 900l gødet muld og 300møg er klar til at blive blandet med det jord som er tilbage.
Jeg har dog et lille problem, bedet vil blive lavet færdig over de næste 3uger, men ville jo gerne flytte mine hvidløg fra det gamle bed over i det nye...
Men ved ikke rigtig om det er en god ide, da de allerede nu er 5-10cm over jorden!
Blir det for sent at flytte dem?? så jeg må vente til de er visnet i august...
Skrevet af: Søren S Duun, 21. marts 2010 kl. 12.44
"sikke hvor du mænger dig";-)
Jeg ville nok ikke flytte dem , hvis ikke det er streng nødvendigt , for du vil sætte dem noget tilbage og jeg tror hellere ikke at det er en god ide at sætte dem direkte i den gødet jord . Jeg selv sætter dem i omkring august - oktober og gøder med en meget halmrig kaningødning oven på . så kan regnen skylle gødningen ned efterhånden og jeg spare ukrudtet .
Skrevet af: Steffen Jensen, 21. marts 2010 kl. 16.56
Tror også jeg lader dem stå sommeren over.
Men undre mig lidt over at de fed jeg plantede før sidste sæson og som havde vokset sig til fine sololøg over sommeren nu kommer op med 3stk skud...
De må nærmest have delt sig gennem vinteren.
Spændende og se hvordan de ser ud til efteråret.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Ny køkkenhave