Skrevet af: Anette Madsen, 22. marts 2010 kl. 9.54
Hej!
Er der nogle, der har forslag til, hvad man kan plante mellem solbærplanterne? Blomster, jorddække el.lign?
Tidligere har jeg haft jordbær, men de skal i sædskifte nu, så jorden mellem solbærbuskene står bar og mørk - hvad synes I, jeg skal plante?
Mvh Anette Madsen
Skrevet af: Søren S Duun, 22. marts 2010 kl. 12.21
Du kunne evt så lidt kløver, bl.a. hvid, blod, og andre kløver, som også kan indgå i et sædskifte .
Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 24. marts 2010 kl. 20.27
Anette.
Det er slet ikke helt let at have urtehave, det er spændende. Det gror og det gror ustandseligt, især ukrudtet. Du kan have flere ting imellem solbærbuskene, og især hvis planterne er opstammede og har tilstrækkelig afstand til hinanden(?), hvilket du selv nemt kan afgøre. Lys skal der selvfølgeligt til, som du ved, og selvfølgeligt næring, ellers så kunne det hele gro i en pærrevælling, og ingen af tingene blive til noget som helst. Hvad har du egentlig selv forstillet dig. Kom frem med dine drømme, dem vil jeg gerne høre. håp
Skrevet af: Anette Madsen, 24. marts 2010 kl. 21.57
Hej Hans Åge
Jeg har tænkt mig at der skal vokse noget, der hæmmer ukrudtet og er pænt at se på. Lyset er ikke noget problem, der er masser af plads mellem planterne, og som sagt har der vokset jordbær tidligere. Har du nogle forslag?
Skrevet af: Søren S Duun, 25. marts 2010 kl. 11.25
Det er vigtigt at der ikke er flerårige ukrudt i jorden .
Men der er så mange muligheder og jeg går ud fra, at det helst skal være noget spiseligt . Hvis ikke du havde haft jordbær, var det klart en "kandidat" hertil .
Du kan godt få nogle lave stikkelsbær sorter, eller selv holde dem lave, ved at sporebeskære dem . Det mest irriterende er deres nåle, men hvis ikke det er en hindring, var det også en ide . Du kunne også vælge at sætte nogle Jordbær-Hindbær (Rubus illecebrosus) da.wikipedia.org/wiki/Jordb%C3%A6r-Hindb%C3%A6r . Godt nok smager de ikke af noget men de kan spises . Du skal bare være opmærksom på at de breder sig med tiden . Men et hakkejern overlever de ikke .
Jeg selv har japansk multebær . Men den breder sig også .
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Planter mellem solbær