Forum

Er mine rosenkål okay?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jakob Nyholm Jessen, 5. april 2010 kl. 11.59

Hej allesammen

Jeg er 22 år og har ikke den store erfaring i køkkenhaven, og slet ikke med forkultiveringen.

Mine rosenkål er spiret fint men nu er de omkring 8-10 cm høje og jeg synes de er meget tynde og ranglet, er det normalt eller bliver de behandlet forkert? Fråskallen sidder ligeledes på og jeg synes det ligner at den hæmmer planterne?

Håber at der er nogen der kan hjælpe mig!

Mvh.
Jakob

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lotte Nielsen, 5. april 2010 kl. 12.16

Har de måske fået for lidt lys? Jeg har heller ikke den store erfaring, såede først selv mine rosenkål og andre kål i går, og jeg har aldrig forkultiveret den slags før så jeg gætter bare. Når jeg har læst andres kommentarer og forskellige artikler står der altid at det er supervigtigt med meget lys når man har tingene i vindueskarmen, ellers får man lange ranglede planter...

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: J. H., 5. april 2010 kl. 12.37

For lidt lys og for meget varme fra f.eks en radiator under vindueskarmen hvor planterne står ovenpå - giver ranglede planter.

Mange frø skal selvfølgelig have varme for at udvikle sig, men når de først er kommet op, har de fleste godt af at blive placeret lidt køligere og i det vindue der er mest dagslys i.

Jeg lægger et termometer i karmen - så er det nemmere at regulere temperaturen efter spiring. Som regel har jeg ca. 15 grader om natten og 18 grader i dagtimerne i vidueskarmen

Nyt svar til emnet »Er mine rosenkål okay?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Er mine rosenkål okay?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider