Skrevet af: Søren Secher, 16. april 2010 kl. 15.27
Hej med jer,
Jeg har et område med nyanlagt græs - det er ikke noget der minder om en plæne endnu, og det vokser stadig meget spredt og tyndt.
Kan jeg i dette område, lave huller og lægge jordskokker, eller skal græsset graves / vendes væk der hvor jeg vil have jordskokkerne ?
Ser frem til at blive klogere.
Bedste hilsner
Søren
Skrevet af: Ditlev Sørensen, 17. april 2010 kl. 17.11
Jeg har plantet jordskokker i nyanlagt græsplæne. Formålet var egentlig mest at jeg ville have noget hurtigt læ til køkkenhaven, men samtidigt måtte der gerne kunne høstes noget spiseligt. Jordskokkerne kom rigtig fint 1 år. Andet år kom de bagefter græsset og var noget lang tid om at komme igang. I år er planen at jeg vil klippe græsset så længe jeg ikke ser skokkerne. Jeg har når jeg høster blot ladet en lille skok tilbage i hvert hul, og det har fungeret fint. Hvis man spiser mange jordskokker så er det måske ikke den bedste løsning, men man får et ok udbytte og så er der styr på skokkerne ;O)
Håber svaret kan bruges
mvh
Johan Ditlev
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Jordskokker i græs?