Skrevet af: Lotte Nielsen, 23. maj 2010 kl. 15.10
Jeg har majs, græskar og agurker stående klar til udplantning, men er lidt usikker på om det egentlig er jordens eller luftens temperatur der afgør om det er en god ide at vente lidt...? Det hele skal stå på friland på et solrigt sted, bedet er klar og vi får ifølge meterologerne regn i morgen, men også køligere vejr....
Skrevet af: Lotte Nielsen, 23. maj 2010 kl. 22.27
Nu fik jeg endelig nærlæst ugens havenyt, og hov der står det hele jo, det ser ud til at jeg skal vente lidt længere selvom det kribler i fingrene for at få tømt vindueskarmen og fyldt bedene ;o)
Skrevet af: Anja Egeriis, 24. maj 2010 kl. 8.24
ØV - hørte lige på morgentv, at der måske kan komme nattefrost i løbet af ugen....
Skrevet af: Svend Høst, 24. maj 2010 kl. 10.02
Ifølge DMI er der ikke udsigt til nattefrost , det kræver klare kolde nætter og vindstille med en lav luftfugtighed , vejret er domineret af lavtryk i øjeblikket som kan give kolde nætter(og dage) men ikke nattefrost det er nætterne generelt for korte til.
Mvh. Svend Høst
Skrevet af: Svend Høst, 24. maj 2010 kl. 14.04
Sidste nyt , DMI melder nu at der er risiko for let nattefrost på udsatte steder natten mellem onsdag og torsdag.
Mvh. Svend Høst
Skrevet af: Lotte Nielsen, 24. maj 2010 kl. 20.07
Jeg har godt set vejrudsigten og hørt truslen om 0 grader. Øv hvor irriterende. Nu spekulerer jeg på om jeg skal dække mine porer, selleri osv. som allerede er plantet ud, med 2 lag fiberdug istedet for at drømme om at få de sidste planter i jorden. Nå men snart er det slut med alt den kulde og sommeren kommer vel til sidst ;o)
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Udplantning af varmekrævende planter…