Forum

Asparges planter-hvor?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Johanne S.N., 29. maj 2010 kl. 19.34

Hvor kan man købe asparges planter henne(gerne online)? Jeg vil gerne have nogle kraftige velsmagende sorter men ved ikke hvilken slags jeg skal gå efter?

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lisbeth Antonsen, 29. maj 2010 kl. 22.29

Hej Johanne,

det er måske ved at være lidt sent på året; den bedste tid er vist i begyndelsen af april. Jeg købte selv planter sidste år i slutningen af april, og jeg kunne kun finde en af de lokale planteskoler, der var leveringsdygtig. Planterne er som regel på køl, og derfor er det bedst at spørge ved kassen, om de har nogen.

Mvh
Lisbeth Antonsen

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Johanne S.N., 30. maj 2010 kl. 12.11

Jeg vil prøve at plante til efteråret, det gør de nogen steder. Eller til næste forår :-)

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Johanne S.N., 30. maj 2010 kl. 12.12

Er de svære at så?

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 30. maj 2010 kl. 13.33

Jeg er lige kommet hjem fra planteskolebesøg og har købt et bundt aspargeskroner, så de har dem endnu rundt omkring!

Jeg har nu tænkt mig at plante dem i dag - de skal jo alligevel ikke høstes de første par år, så det skulle jo nok kunne fungere.

Jeg har en gang sået asparges - fungerer fint, hvis man har lyst til at vente 3-4 år på høsten....

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 30. maj 2010 kl. 15.20

Hej Johanne
Normalt siges der at asparges SKAL plantes om foråret, så kom hurtigt i gang - du skal ikke regne med at kunne finde nogle til efterårsplantning.

Nyt svar til emnet »Asparges planter-hvor?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Asparges planter-hvor?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider