Forum

Jordbær zephyr?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Johanne S.N., 30. maj 2010 kl. 12.15

Nogen der ved hvor denne sort kan købes? gerne ved internet salg

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jytte Bøje, 30. maj 2010 kl. 16.43

Hej johannes
Jeg har lige købt Zephyr på planteskolen Hobbyland i Roskilde. Eller er der også på nettet Bakker.dk eller google dem så kommer der mange internetforhandlere frem. God jagt for de kan godt være svære at få fat i, da det er en gammeldags sort, som ikke så mange vil have mere.
Med venlig hilsen
Jytte Bøje

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: M M, 30. maj 2010 kl. 18.42

Hej Johanne
Jeg har nogle du kan få aflæggere af, jeg bor i Kbh.
mvh Michael

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jytte Bøje, 30. maj 2010 kl. 19.03

Hej Michael

Jeg ser at du har nogle aflæggere af Zephyr, kunne jeg evt. komme i betragtning da dem jeg har købt ikke rigtigt er blevet til noget, de er blevet brune og ser visne ud. Jeg har klaget til planteskolen men de sagde bare at det skete en gang imellem, så jeg ville blive meget glad for at få nogle friske skud.
Med venlig hilsen
Jytte Bøje
jb@ishoejby.dk

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Povl Lønberg, 17. juli 2016 kl. 17.25

Hej Michael og Jytte,

Er der nogen af Jer, der kan undvære stiklinger af Zephyr Jordbær. Mine er desværre gået ud i år. Og vedkommende jeg fik stiklinger fra har desværre ikke jordbær længere. Håber, at I kan hjælpe. På forhånd tak hilsner Povl
mail: pl@luna.dk

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Carina Hill Rasmussen, 26. november 2019 kl. 17.15

Hej alle medlemmer! Jeg leder efter den ældre jordbærsort som hedder Zephyr. Jeg bor på fyn og jeg har haft ringet til planteskoler og havecenter i jylland og på Sjællandog ingen af dem kan. Er der nogle her der har stikler af zephyr?

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 26. november 2019 kl. 18.13

Har du prøvet Alderhviles planteskole i Bagsværd?
Eller Thymes planteskole i Køge.
Det er sikkert at de ikke har dem nu, hvor frosten snart kommer, men prøv til maj eller juni måned. Der er også den mulighed at se om ikke nogle fra frøsamlerne ligger inde med den. Der er nogle der har den. Eller er der den mulighed at Camilla Plum har den eller kan få den. Held og lykke i jagten.

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Carina Hill Rasmussen, 27. november 2019 kl. 5.21

Hej Søren Duus! Tak for dit svar. Ja jeg er næsten klar over de ikke har dem nu her hvor frosten sætter ind og at der er større chance i maj/juni. Men jeg må prøve de steder du skriver dem har jeg nemlig ikke haft prøvet. Ja det er noget af en jagt.

Nyt svar til emnet »Jordbær zephyr?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Jordbær zephyr?

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider