Skrevet af: Hans Henrik Andersen, 8. juni 2010 kl. 0.20
søger helst gamle jordbær sorter , men det må også gerne være nye sorter bare de har en smag og sødme der vil noget.betaler gerne fragten , men kan også hente hvis det er nær slagelse.
med venlig hilsen hans
Skrevet af: Lone Brems, 8. juni 2010 kl. 7.50
Hej Hans Henrik Andersen
Kig lige på emnet "Bytning af jordbær" (oprettet af Jytte Bøje) lidt længere nede på denne side - måske er det en kontakt, du kan bruge.
Med venlig hilsen fra
Lone
Skrevet af: Jytte Bøje, 10. juni 2010 kl. 11.09
Hej Hans Henrik
Jeg har læst dit indlæg. Det kan være jeg kan hjælpe dig, jeg har ca. 26 sorter plus det løse. Det er både meget gamle sorter og nye som virkelig smager godt. Jeg går efter sorter - udover de gamle - som kommer fra tidligt til sen efterår, og de skal helst være store gennemrøde bær som er søde, smagsfulde og saftigt. Vi er allerede - når man tager vejret i betragtning i år - begyndt for ca. 2 uger siden at spise de første dejlige bær og sidste år havde jeg bær helt hen i november måned men det kneb lidt med solen til at de kunne modne rigtigt.
På nuværende tidspunkt har følgende sorter:
Elsanta - Ostara - Salsa - Everest - Florin - Florence - Darselect - Yamaska - Elan - Korona - Honeyeye - Sing Sengana - Sonata - Symfony - Dania - Pink - Deep Rose - Pink Panda - Polka - Dybdal - Evie - Bakker - Kingsize klatrende - Maxim Gigantilla - Zepfyr.
Vi kan helt sikkert finde ud af at du får nogle planter evt. ved bytte af noget til haven eller også sender jeg gerne og jeg bor i Ishøj ved København, hvis du skulle komme forbi, eller kommer jeg også en del rundt her på Sjælland så det kunne jo være at min vej faldt forbi. Ja alt kan ske, sende mig et par ord om hvad du helst vil have og din adresse og email så sætter jeg dig på min bytteliste og planterne er klar om 1-2 måneder. Jeg er først lige begyndt at sætte skuddene i potter med jord og det tager lidt tid inden de slår rødder og bliver store nok til at kunne sendes så du får gavn af dem. Vi snakkes.
mvh
Jytte Bøje
jb@ishoejby.dk
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Jordbær