Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 10. juni 2010 kl. 11.33
For ganske nyligt blev det omtalt i dagspressen at nogle på nordfyn har "opfundet" 2 spande til, især, at dyrke nye kartofler i, vedkommende er sikker på at det bliver en stor eksportartikkel, måske endda på hele jorden. Jeg søger og søger men kan ikke erindre hvem pokker det er - eller finde frem til det. Hjælp, hvis det findes. håp
Skrevet af: Lone Nielsen, 10. juni 2010 kl. 13.57
Prøv dette link:
www.havenyt.dk/artikler/inspiration/nyheder/1072.html
eller søg på "dyrkningsspande til kartofler" her på siden, Karna Maj har skrevet en artikel om metoden.
Mon ikke det er samme sag?
mvh Lone
Skrevet af: Jytte Bøje, 15. juni 2010 kl. 16.09
Hej Hans Åge
De dyrkningsspande som du efterlyser kan købes i BILKA. De har dem også med kartofler i allerede, så de er lige til at sætte ud i haven og hvor de skal stå, og så bare vente på at planterne bliver store nok til at høste. Hvor nemt. Intet arbejde overhovedet.
Med venlig hilsen
Jytte Bøje
Skrevet af: Lotte Nielsen, 19. juni 2010 kl. 11.31
Hej Jytte,
kan man købe spandene UDEN planter i? Det synes jeg nemlig at jeg havde læst at man ikke kunne, derfor har jeg ikke kigget efter dem... Nogen ide om hvad de koster?
Skrevet af: Jytte Bøje, 19. juni 2010 kl. 11.38
Hej Lotte
Jeg så lige i går oppe i Bilka at du kan købe spandene for 59,95 kr. men samtidig har Bilka i øjeblikket - dem de nok ikke kan komme af med - nedsat deres spande med kartofler til 29,95 kr. så du sparer 20 kr. hvis du køber dem med kartofler i, så kan du jo selv vælge om du vil bruge kartoflerne eller ej. Jeg købt bare for sjov en ny spand med kartofler i, de var allerede så store så vi plyndrede spande i aften og spiste kartoflerne, så nu har jeg en billig spand til senere brug.
mvh
Jytte
Skrevet af: Lotte Nielsen, 19. juni 2010 kl. 11.49
Hej Jytte,
Ja det er da en god ide! Det vil jeg se efter hvis jeg når at komme i Bilka inden ferien :o) Ville gerne have et par af de spande...
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Dyrkningsspande til kartofler