Skrevet af: Jytte Bøje, 13. juni 2010 kl. 12.16
Hej allesammen derude i haverne
Jeg vil lige hører om der er nogen af Jer som skulle have et godt råd imod snegle med hus som efterhånden æder alle mine jordbær og andre planter, særligt i denne våde tid.
Jeg er simpelhen på jagt flere gange om dagen mellem og i mine højbede, krykker, spande og friland efter de forbandede snegle med hus som bare syntes at de har ret til at æde alt i haven. Det er virkeligt fustrerende hele tiden at se jordbær med store huller eller salat som er totalt nedædt.
Hvor kommer alle de snegle fra??? Og hvad kan jeg gøre - udover hele tiden af checke min have og indsamle og aflive sneglene???? Jeg har prøvet med at sætte øl ud i skåle det har før hjulpet men i øjeblikket bliver det bare noget tyndt øl som sneglene ikke er interesseret i!!!
Jeg er også den heldige ejer af en dræbersnegl med unger i mit drivhus som også æder løs, moderen har jeg fundet, men hverdag kan jeg finder nogle små nogle, og de æder godt.
Hjælp mig før jeg går helt op i en spids.
Alle gode råd - bydes velkommen med kyshånd. På forhånd TAK - TAK - TAK
Med venlig hilsen
Jytte Bøje
Skrevet af: Mogens; E., 13. juni 2010 kl. 19.22
Da jeg havde drivhus lagde jeg hvert år et godt lag grus rundt om hver plante, helt ind til stammen. Det holdt sneglene væk fra planterne da de ikke kan lide at kravle i grus.
Skrevet af: Jytte Bøje, 14. juni 2010 kl. 10.47
Hej Mogens
Tak for rådet - det vil jeg prøve, men det bliver nok lidt svært i mine højbede
Idag har jeg sat øl ud igen og håber på at det ikke bliver tynd øl igen (regn)
Det har jeg fundet ud af at sneglene går kan lide øl (alkoholiker snegle) har man hørt noget lignende.
mvh
Jytte
Skrevet af: Eivin Knidsen, 14. juni 2010 kl. 10.49
Det er et problem som jo da i hvert faller kræver en indsats fra alle, da det jo da ikke nytter noget af tømme sin have for snegle hver dag, hvis naboen ej rører en finger.
Mvh Eivin (^_^)
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Godt råd mod snegle med hus som æder alt