Forum

Tilberedning af bønner

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Søren, 21. juni 2010 kl. 12.25

Jeg har lige fået et par forskellige gamle bønnesorter, fra en ven i Toscana området i Italien. Jeg ved dog ikke hvilken bønnetype eller art de tilhører, og jeg er derfor i tvivl om hvordan de skal tilberedes når jeg kommer så langt. Kan alle bønnetyper/arter spises umodne med bælg? (kogte selvfølgeligt)

Mvh. Søren

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 22. juni 2010 kl. 9.33

Hej Søren

Du kan få rigtig meget glæde af arkivsystemet på denne hjemmeside. Skriv søgeordet Bønner i feltet øverst til højre. Du får 53 artikler - ikke alle lige vigtige for at du kan finde svar på dine spørgsmål selvfølgelig! Men du kan finde sortslister og beskrivelser af både dyrkning, høst og anvendelse.

Jeg håber for dig at sommeren bliver lang og varm - så dine bønner kommer til at trives rigtig godt :-)

Med venlig hilsen fra
Lone

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren, 22. juni 2010 kl. 11.42

Tak for dit svar Lone.
Jeg har dog læst alle tidligere artikler/spørgsmål/svar,
men jeg har desværre ikke fundet svar på mit spørgsmål - derfor håbede jeg at nogen herinde vidste det :)

Mvh.
Søren

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: J. H., 23. juni 2010 kl. 9.03

Hej Søren.

Prøv at tjekke udvalget af Italienske bønnesorter her: www.gourmetgarage.dk/group.asp?group=74

Eller prøv her i forum, at beskrive hvordan dine bønnefrø ser ud, om de er mønstret i forskellige farver eller ensfarvet og hvilke farver. Flade, ovale, runde, store, små m.v.

Nyt svar til emnet »Tilberedning af bønner«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Tilberedning af bønner

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider