Skrevet af: Eva Lykkegaard, 22. juni 2010 kl. 9.11
Den er HELT gal i vores lille køkkenhave. Alt spirrede fint i den nye jord - men nu ser det ud som om at alt ganske langsomt visner. Jorden blev analyseret til at være for sur, hvorefter vi tilsatte kalk efter anvisning. Salaten kom hurtigt op - og gik i stå! Persillen - som ellers nok kan være vanskelig - stod flot, men bliver nu gul. Bønnerne kom op og gik i stå! Løgene er ligeledes gået helt i stå. Ærterne vokser meget langsomt. Køkkenhaven blev anlagt i 2009 (en lærkehæk mod nord, frit mod øst og syd og mod vest en carport).
Skrevet af: Brian Jensen, 22. juni 2010 kl. 9.43
du skal prøve og se på denne hjemmeside
www.dmi.dk/dmi/index/danmark/torkeindex.htm
her har du måske en iden hvorfor tror bare det er mangel på vand for selv mine småplanter ærter.bønner .kartofler vokser maget godt selv om det er et potteprotjeks hvor jeg vander hver 12 time for at være sikker
Skrevet af: Lise D, 22. juni 2010 kl. 16.31
Min persille bliver også gul - og mukken!! Jeg har forsøgt at google det - tror der er kommet en form for svamp ;-(
Skrevet af: Lise D, 22. juni 2010 kl. 16.31
Min persille bliver også gul - og mukken!! Jeg har forsøgt at google det - tror der er kommet en form for svamp ;-(
Skrevet af: Lis P., 22. juni 2010 kl. 17.30
Jeg tror altså det er vamdmangel, man skal vande selvom det har regnet især det der står i krukker og rør, det får ikke vand som planter der står på friland, planter der står på friland får vandet udefra, det gør dem der står i potter, og rør osv ikke.
jeg har vander mine krydderurter selvom vi har haft en del regn.
MVH
Lis
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Hvorfor visner planterne?