Forum

Jeg har brug for jeres hjælp

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Kristina Christiensen, 30. juni 2010 kl. 20.53

jeg har prøvet at anlagt min køkken have i år

men jeg er nybeynder i køkken haven..

den er lidt sløb til at gro så i den cirka 3 uger før snk hans så der er ved at komme lidt op.....

men det er lige som om der mangler noget i den...
min bønner og blomkål og brokolig...

hvad kan det skylles??

salat det grør helt vild...

har jeg lavet noget forert??

hvordan starte men bedst på sådan en køkken have??

mvh kristina

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 1. juli 2010 kl. 7.37

Hej Kristina Christiensen

Tillykke med dit mod på at dyrke køkkenhave ! Det er ikke helt at starte - men du gør jo det helt rigtige for at komme videre ved at spørge efter andres viden.

Du har ikke lavet noget forkert - du kender bare ikke alle "fiduserne" endnu :-).
For eksempel er det meget lettere at få kål til at gro, hvis man sår dem i marts måned i bakker og planter dem ud, når de har god gang i væksten.....
Og bønnerne er nogen sarte nogen - for meget kulde, for lidt eller for meget vand kan betyde, at de ikke spirer ordentligt eller at de får sygdomme, som stopper væksten. Det kan være nødvendigt at så en ny portion (og det kan nås endnu i starten af juli!)

Jeg tænker, at du kunne have rigtig meget glæde af en "havemakker", som kunne gå med i din have en timestid nogen gange og dele ud af sin erfaring.

Men det skal jo også kunne lade sig gøre sådan rent praktisk med afstand - så hvor i landet bor du?

Med venlig hilsen fra
Lone

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kristina Christiensen, 1. juli 2010 kl. 16.12

hej med dig

jo jo det kunne da være en klog ide med en havemakker??
vi bor i hus oppe ved løgstør og er begge nybegynder i have arbejde :-)

anere ikke en skid om have arbejde men synes det er maget hyggeligt at se tingne gro....

har også drivhus men agurker og tomater og de er vellykket.

hvade også køkkenhave sidste år men det lå det forkeret sted der kom ikke lys og vand nok.... så i år har vi flyttet det.

er maget glad for at du vil hjælpe mig....

men ved heller igen ting om gødning??
der er nogen er snakker om at man kan købe kokasser i pilleform men kan ikke finde dem nogen steder.....

mvh kristina

Nyt svar til emnet »Jeg har brug for jeres hjælp«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Jeg har brug for jeres hjælp

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider