Forum

Hjælp til bestemmelse af krydderurt?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Helene Weis-Olsen, 13. september 2010 kl. 22.26

Fandt denne plante i køkkenhaven?, Den dufter helt vildt skarp og aromatisk, men jeg ved ikke hvad det er ?
Er der nogle af jer, der gør det?
*venter spændt*

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Clara Andersen, 13. september 2010 kl. 23.29

Det ser da ud til at være en løvstikke. Dufter den af maggi-terning ?

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helene Weis-Olsen, 14. september 2010 kl. 11.30

oki , tak ;)
Hmm. maggiterning, hehe. Vil sige at den dufter mere stærk krydderurt agtig. Havde sådan håbet det var en krydderurt... :)

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helene Weis-Olsen, 14. september 2010 kl. 11.34

Arh oki, løvstikke er en krydderurt. Og jeg tror du har ret Clara. Tak

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 14. september 2010 kl. 11.46

Pas godt på din løvstikke Helene, den er uundværlig når man først har vænnet sig til at have den. Og så er den taknemmelig, kommer år efter år og kan blive ret stor.
Prøv f.eks. at klippe et par blade af og komme dem i når du koger kartofler næste gang. Og løvstikkebladene kan erstatte en gammedaws suppevisk hvis du skulle få lyst til at prøve det.

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helene Weis-Olsen, 14. september 2010 kl. 19.21

Jamen tak for tippet Gert. Vil jeg da klart prøve. Er glad for at den ikke røg i komposten.

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Yvonne Nielsen, 15. september 2010 kl. 18.23

Det er en løvstikke, men pas på når du bruger den i suppen, der skal ikke ret meget i . Det bliver en stor plante i haven, men ikke til at undvære.

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helene Weis-Olsen, 16. september 2010 kl. 13.51

Jeg glæder mig til at bruge den, men er ikke sikker på, at den har holdt til at jeg har flyttet den. Den ser noget slukøret ud? Men tak for alle de givtige svar. :)

Nyt svar til emnet »Hjælp til bestemmelse af krydderurt?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Hjælp til bestemmelse af krydderurt?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider