Forum

Figenplante

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Birgit H., 15. september 2010 kl. 12.13

hjæææælp
jeg købte i foråret en lille figenplante og forventede ikke der kom frugter på i år. Vi har allerede haft is på forruderne her hvor jeg bor så jeg har taget planten ind i stuen for at frugterne der stadig er små kan få lov at udvikle sig. Men nu begynder den at tabe bladene. Er det naturligt nok eller hvad skal jeg gøre???

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 15. september 2010 kl. 14.52

En figen hører hjemme på friland eller måske i drivhus men absolut ikke indendøre.

Mvh. Svend Høst

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 15. september 2010 kl. 15.59

Det er helt normalt, at de taber bladene om efteråret, og de små frugter, som den har ansat nu, vil desværre ikke modne...

Men der kommer nye til næste år!

Prøv at tage en tur på søgefunktionen øverst til højre - der er masser at læse om figentræer og deres pasning.

Mvh
Anja

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 15. september 2010 kl. 22.34

Figen taber bladene til vinter, ikke nu , alle mine står dejlige grønne med mange frugter.
De små frugter som figenplanten har sat kan godt overvintere og vokse sig store til foråret og modne , men det kræver nok et drivhus eller en meget mild vinter.
Det er logisk at en figen som bliver flyttet ind i en tør stuevarme reagere med at smide bladene , men fortvivl ikke den skal nok komme igen, især hvis du sætter den udenfor.

Mvh. Svend Høst

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 16. september 2010 kl. 8.20

Hej Svend
Jeg har aldrig set de små figner på et par cm. overvintre, og bliver modne året efter, på mine to store udendørs Bornholmer træer. Men hvis planten står i en beskyttet lun krog kan det måske lade sig gøre, men det er nok ikke normalt. Kan det forekomme i drivhus. Forøvrigt er min figenhøst meget ringe i år ??

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 16. september 2010 kl. 9.25

Det er ganske normalt at små frugter overvinter på en figen i en mild vinter eller i drivhus.
Min figen i drivhus har virkeligt givet godt i år , de små overvinterede frugter blev hurtigt store og modne .

Mvh. Svend Høst

Nyt svar til emnet »Figenplante«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Figenplante

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider