Forum

Jordskokker.

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Mette Jørgensen, 6. januar 2004 kl. 9.33

Mit højeste ønske til min køkkenhave er jordskokker.

Er der nogen som ved hvor jeg kan få fat i nogle, jeg forstår de skal lægges i februar?

Jeg har tillige hørt man skal forsøge at få dem som er ganske lige i "figuren" og ikke for knudrede hvis man kan...

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 6. januar 2004 kl. 11.31

Du kan købe jordskokker i en dagligvareforretning og lægge dem, og de vil sikkert skyde fint. Nogle steder kan de også købes i planteskoler og frøforretninger. Men det er selvfølgelig bedst at får fat i jordskokker sidst på vinteren i en mild periode direkte fra en anden have. Sygdomme er sjældent et problem i jordskokker.

I det ny numer af Pratkisk Økologi – 1!2004, som udkommer om få dage, er der en artikel om jordskokker. Heri opfordrer jeg medlemmer af Landsforeningen Praktisk Økologi, som får bladet, til at bruge forum på foreningens side til at udveksle gode jordskoksorter. Mange vil gerne have blomstrende sorter og sorter med pæne knolde, som er lette at rengøre og skrælle. Og der er givet allerede mange medlemmer, som allerede har jordskokker i haven og kan tilbyde at andre haveejere kan hente nogle knolde.

Du – og andre – er meget velkomne til at lægge efterlysning ind på jordskokker eller tilbyde andre at hente jordskokker. Du finder siden her:

www.oekologi.dk/forum/17.html

Med venlig hilsen
Karna Maj, redaktør
Praktisk Økologi

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: BN, 8. januar 2004 kl. 18.19

Du er da velkommen til at komme og få en spandfuld velsmagende og yderige jordskokker hos mig. Mail til birthe-jan@mail.tele.dk

med venlig hilsen
Birthe Nicolaisen

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hopla, 5. marts 2004 kl. 4.33

Husk at jordskok-knoldene først begynder at vokse under jorden når dagene går på hæld i efteråret! Så høst ej for tidligt! Overvintrer fint under jorden.

* **HF

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 4. januar 2005 kl. 9.31

Hvis man er interesseret i at prøve at dyrke jordskokker med rødt ydre, så har jeg fra Søren Svane Duun i København fået at vide, at han netop har købt røde jordskokker (fra Frankrig) i Netto.

Med venlig hilsen
Karna Maj, redaktør
Havenyt.dk

Nyt svar til emnet »Jordskokker.«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Jordskokker.

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider