Skrevet af: Sofie Smith, 29. oktober 2010 kl. 9.00
Det gode ved efteråret ved vi alle er de mange dejlige madvarer der bliver tilgængelige til alle os flittige have arbejdere.
Jeg har derfor i år, valgt at prøve på at udvide min horisont ved købet af bogen "Den Lækre Smag Af Efterår" www.boghit.dk/details.aspx?id=9788777412431
Men men men, jeg vil også gerne have jeres bedste efterårs madtricks, da det jo ikke er alt man kan lære sig fra en bog.
Godt efterår!
S. Smith
Skrevet af: Anja Egeriis, 29. oktober 2010 kl. 19.13
Hej Sofie -
Årstiderne har udgivet en bog, der hedder "Rodfrugterne" med superlækre opskrifter i - den kan stærkt anbefales!
Der ligger også masse af gode opskrifter på deres hjemmeside.
mvh
Anja
www.aarstiderne.com/Opskrifter.aspx
Skrevet af: Clara Andersen, 29. oktober 2010 kl. 19.30
Hej Sofie
Ja, "Rodfrugterne" er god, den har jeg også.
Og så er Camilla Plum´s bøger "grønt" og "Mors Mad" nok dem, jeg altid ender med, når jeg skal finde ideer, tips og inspiration især omkring smagsoplevelser. Prøv hendes bagte rodfrugter som en start. Og find selv på variationer.
Hilsen Clara
Skrevet af: Lone Brems, 30. oktober 2010 kl. 18.29
Hej Sofie Smith
Så må det være græskarsuppe !
Hokkaidogræskar (udkernet, skrællet og hakket i grove stykker), citronskiver uden kerner, hvidløg, ingefær, en ds hakkede tomater pr græskar, 1 liter grøntsagsboullion pr græskar. En kvist timian og 3 laurbærblade pr græskar. Lidt finthakket chili.
Vend citronskiver i meget varm, tør stor suppegryde - og når de begynder at karamellisere hælder du alle øvrige ingredienser op i gryden på en gang. Varmer grundigt op og lader simre et par timer.
Fjern timiankvist og laurbærblade og blend derefter suppen.
Serveres rygende varm med friskhakket persille / græskarkerner ristet på tør pande / ristet rugbrød - og en kold øl!
Det gir varmen!!!!!
Med venlig hilsen fra
Lone
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Efterårsmad