Forum

Søger aflægger af surbær

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Hans Henrik Andersen, 1. november 2010 kl. 15.25

hej alle

er der nogen der har en aflægger af planten surbær i vestsjælland , eller som kan sende den så er jeg aftager

mvh hans

1 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Steffen Jensen, 1. november 2010 kl. 17.59

Hvilken slags surbær søger du?? Hvis det er bær du er ude efter skal du ikke gå efter den storbladet type.

Men vil råde dig til at tage på plante skolen, der finder du storfrugtet sur til ca 100kr pr plante.

Jeg har selv storfrugtet surbær, og har enorme bængder bær... Til glæde for min hund og de få fugle der når at få nogle inden de er spist.

2 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Henrik Andersen, 2. november 2010 kl. 15.48

hej steffen

det må faktisk gerne være den storfrugtet type surbær, men du har måske
en aflægger jeg måtte købe .

mvh hans

3 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Steffen Jensen, 2. november 2010 kl. 18.14

Har godt nok 6buske storfrugtet surbær, men ved ikke om man kan lave stiklinger af dem.

Men som jeg skrev, så synes jeg du skal tage på planteskolen og købe nogle, de koster jo ikke alverden.

4 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Henrik Andersen, 3. november 2010 kl. 21.55

hej steffen

jeg er nu godt klar over at planteskoler har dem , men dem jeg har set er ikke noget særlige og de er koster nær de 300 kr og det køber jeg den ikke til. jeg ville heller finde en aflægger eller plante som var lige så god og til en billigere penge

mvh hans

5 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 4. november 2010 kl. 7.10

fandt en lille artikel om formering af surbær:

www.dr.dk/have/raad/ekspertsvar/baer8.asp

Prøv at google på "stiklinger surbær" - der dukker en del op, som alle handler om, at den er fin at stiklingeformere...

6 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Villy Mougaard, Blomstergården, 4. november 2010 kl. 8.07

Vi er i gang med opformering af forskellige sorter af surbær og kan tilbyde planter fra efteråret 2011 og de kommer ikke til at koste 300 kr. pr. stk. Vi poder også nogle på stamme og de bliver lidt dyrere end buske.

Der kommer mere på vores hjemmeside i løbet af vinteren. Se vores annonce.

7 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Henrik Andersen, 6. november 2010 kl. 23.13

hej villy

det lyder godt at du har på denne planteskole surbær , og at de som busk ikke er vildt dyre. jeg var dog ikke klar over , at de kunne fås som træ . hvorfor vil i lave dem som træ ??. sender du til sjælland , og er det dyrt.

mvh hans

8 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Henrik Andersen, 6. november 2010 kl. 23.14

hej anja
har læst de artikel du har linket til

mvh hans

9 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Villy Mougaard, Blomstergården, 7. november 2010 kl. 8.22

Hej Hans Henrik

Når vi laver dem som træ, er det et forbrugerønske, som vi opfylder, fra folk der ikke har så megen plads eller ønsker at bruge surbær som prydtræ for at nyde blomstring, efterårsfarve og bær til fuglene.

Nyt svar til emnet »Søger aflægger af surbær«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Søger aflægger af surbær

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider