Forum

For sent at lægge hvidløg og så rug?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Tamara Lara F., 9. november 2010 kl. 12.17

Jeg har været så fortravlet så jeg ikke har nået at lægge hvidløg og så rug.

Jeg bor på Langeland i en mildere udgave af det danske klima. Er det muligt at nå de to ting sidst på ugen hvor det bliver varmere igen? Eller er det for sent?

De bedste hilsner Tamara

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anonym bruger 1, 9. november 2010 kl. 13.53

Hej Tamara.

Hvidløg kender jeg intet til, men vintersæd er det nok for sent at så nu, hvor varmen og lyset svinder hurtigt.

Hvad er formålet med at så rug?
Hvis det er til grøngødning forud for anden afgrøde til foråret, når det ikke at få ret meget virkning selv om det når at komme op.
Omvendt.
Hvis det er et mindre areal, er det begrænset hvad udgiften bliver ved at så nu og så se, hvad der sker, men du skal ikke forvente det helt store.

Mvh. Hans

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 9. november 2010 kl. 14.54

Rug er det for sent at så, som Hans skriver ovenfor.

Hvidløg kan du fint nå at sætte her først i november. De skal bare nå at sætte rødder inden vinter. Og den er forhåbentlig ikke lige om hjørnet.

Med venlig hilsen
Karna

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Pia Bro Christensen, 11. november 2010 kl. 10.26

Jeg bor på Falster og har dyrket hvidløg i mange år - og mange forskellige sorter. det er min erfaring, at det er bedst at vente til november med at sætte hvidløg. Sættes de tidligere, når de bare at få grønne spirer og alt for meget løgrust. Jeg regner selv med at sætte i den kommende weekend...
Bedste hilsner Pia

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tamara Lara F., 11. november 2010 kl. 22.10

Tusind tak for svar alle tre, det var fornemt! Jeg skal i haven i morgen tidlig og sætte hvidløg hvis vejret ellers tillader det!

Nyt svar til emnet »For sent at lægge hvidløg og så rug?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > For sent at lægge hvidløg og så rug?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider