Skrevet af: Helene Weis-Olsen, 16. november 2010 kl. 12.55
Hej,
Der er noget jeg ikke forstår? Er det bedst at plante blåbærplanter ud her i efteråret? Grunden til at jeg spørger, er at jeg ku se, at de hovedsageligt sælges her i efteråret?
Er der desuden nogen, der har nogle gode erfaringer med nogle gode givende buske/sorter)
Og er der nogen der har prøvet kæmpeblåbær?
Sidst, en blåbærplante har jeg læst først giver efter 3-4 år?; Hva så om den plante, jeg køber her i 2010 kun er 1-2 år gammel, så går der 2-3 år, før end jeg har nogle bær??
Håber der er nogle blåbærnørder her...Hehe ;)
Helene
Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 16. november 2010 kl. 15.25
- jeg købte 5 stk amerikansk kæmpeblåbær i foråret 2009 og har høstet næsten 500 gram i denne sæson - husk jorden skal være sur og de må ikke mangle vand i tørre perioder -
Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 16. november 2010 kl. 15.26
-et er forskellige sorter jeg købte - det giver bedst bestøvning -
Skrevet af: Mogens; E., 16. november 2010 kl. 16.32
Hej Helene.
I juli måned købte jeg en Blue gold + en Brigitta Blue + en Duke og de gav et rimeligt udbytte i år. Så til næste år skal der svælges i blåbær. Duke giver bær lidt sene end de andre. Disse 3 sorter har en lang og rigtig flot høstfarve. Vores planteskole havde mange forskellige blåbærbuske, og jeg smagte på en del af bærene, og min mening er, at jo større bær jo mindre smag.
De sødeste bær er på Patriot blåbærplanten.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Kan ikke helt blive klog på blåbærplante