Skrevet af: Andreas A., 12. januar 2011 kl. 13.16
Jeg har fået den ide at jeg vil prøve at plante et par chillier i min vindueskarm, men tænkte på om i havde en ide om hvor lang tid jeg skal berede mig på der går inden jeg kan begynde ta plukke chillier derfra?
Skrevet af: Anja Egeriis, 12. januar 2011 kl. 16.24
Hej Andreas -
chilier er ikke ligefrem hurtige...
Fra såning til høst kan der let gå 7-9 måneder, alt efter sorten.
Hvis du kun skal have nogle få planter til vindueskarmen, kan du med fordel købe planterne, når de dukker op omkring maj måned i plantecentre og supermarkeder. Der er efterhånden et nogenlunde fornuftigt udvalg at vælge imellem - og bliver du bidt af det, findes der hundredevis af sjove sorter at købe frø til...
Prøv at søge mere på Chili her på havenyt.dk - der findes en del information, hvis du vil læse mere!
Mvh
Anja
Skrevet af: Jens Ledet, 12. januar 2011 kl. 18.45
du kan også købe en chilli, tage kernerne ud og tøre dem et par dage i et kaffefilter og så plante dem, på den måde får du planterne helt fra bunden af.
Det er hvertfald hvad jeg har gjort og de gav fint med planter! og frugter
Mvh Jens
Skrevet af: Andreas A., 13. januar 2011 kl. 10.03
Tak skal i have.
Skrevet af: Tina-Simone Christiansen, 23. marts 2011 kl. 21.24
Hey
Et lille spørgsmål.
Jeg har plantet både tomater og chiler på samme dag. Nu er tomaterne kommet op men chilierne venter på sig. Jeg kunne enormt godt tænke mig at vide hvor lang tid der går fra man lægger frøene i jorden til de kommer op?
Mvh. Tina-Simone
Skrevet af: Anja Egeriis, 23. marts 2011 kl. 23.18
Hej Tina-Simone -
der er meget forskel på, hvor hurtigt de dukker op.
Lige fra en uges tid til omkring en måned, alt efter hvilke sorter, det drejer sig om...
Hvilke sorter har du sået, og hvor varmt står de?
mvh
Anja
Skrevet af: Tina-Simone Christiansen, 24. marts 2011 kl. 8.21
Hej Anja
Jeg ved ikke hvilken sort det er, der stod bare chilipeber på brevet, hvilket også irritere mig lidt. De bliver lange og sådan lidt krøllede.
De står i vinduskarmen, så omkring de 20 grader tror jeg.
Mvh. Tina-Simone
Skrevet af: Jens J., 24. marts 2011 kl. 11.07
Jeg er ikke chili-ekspert, men jeg mener chili godt kan lide lidt højere spiretemperatur end tomat. Jeg har spiret mine ved 22-26 og de kommer fint.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Så chilli frø