Forum

Hvornår?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Søren Jensen, 20. marts 2011 kl. 17.35

Hej allesammen.

Ja jeg glæder mig til at komme igang med min køkkenhave så jeg ville høre jer herinde om det er en god ide at begynde at plante ud nu. Jeg har fræst min køkkenhave men er lidt i tvivl om det er en god ide at sætte mine kartofler osv.? Hvad med jer er i begyndt? Skal lige siges at det er 2 år jeg har en køkkenhave

Mange hilsner Søren

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kristian Olsen/ Vejs Havecenter, 20. marts 2011 kl. 17.48

jorden skal helst være helt frostfri, så eventuel overskydende vand er løbet væk. ellers bliver jorden lidt for "tung" at arbejde med.
Men mon ikke vi er klar :) hvis læggekartoflerne er forspiret, så kan de da sagtens komme i jorden også sætteløg hvis du har sådan nogen.
Alt hvad der hedder småplanter, der er forspiret må vente.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Jensen, 20. marts 2011 kl. 19.03

Der er ingen frost i jorden herovre. Men det er jeg bange for det er hvis der kommer lidt nattefrost igen. Kan det gøre nogen forskel eller skal jeg ikke være så bekymret for det

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Svindal, 20. marts 2011 kl. 19.28

Jeg tror du skal måle temperatur på jorda ca 8 cm ned og da bør det være 8 grader celcius før du setter poteter eller kartofler.

Nyt svar til emnet »Hvornår?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Hvornår?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider