Skrevet af: Jens Ledet, 29. marts 2011 kl. 18.42
Jeg har aldrig prøvet løg før, men nu har jeg fundet et løg i køleskabet der spire, kan jeg plante det og få noget ud af det?
Det er et helt almindeligt gult spise løg
Mvh Jens
Skrevet af: Lilium J., 29. marts 2011 kl. 19.16
Så løg er vel så meget sagt.
Du kan sagtens plante dit løg ud og håbe på at der ikke kommer alt for megen frost, men med mindre det drejer sig om et skalotteløg, vil det blomstre senere på sæsonen og du vil kunne høste dine egne frø.
Skrevet af: Jens Ledet, 29. marts 2011 kl. 19.31
Du har ret, at så er det vist ikke :-) men det ligger og spire nu på køkkenbordet, det kan det vel bare blive ved med indtil jeg er sikker på der ikke er mere frost?
Skrevet af: Henry G., 29. marts 2011 kl. 21.01
Hej JensDu kan roligt plante dit løg nu, det grønne kan du jo bruge til at pynte et stk smørrebrød med, resten kan så bruges indtil du får purløg. Men løg tager ingen skade at få frost, vores hænger udenfor under udhænget hele vinteren i netposer. H.G.
Skrevet af: Jens Ledet, 29. marts 2011 kl. 21.19
Fedt det vil jeg gøre så. Purløg har jeg allerede ca 20-30 cm af.
Der stod en potte på min terresse hele vinteren der havde være purløg i fra sidste år, potten var sprængt af frost, og så havnede den bare ovre i mit skur ved drivhuset, i forgårs opdagede jeg at der var vokset 20-30 cm purløg op af den smule jord der var tilbage :-) rigtig fedt, det jeg har ude i haven er kun lige begyndt at komme op af jorden.
Tak for hjælpen!
Mvh Jens
Skrevet af: Gitte Palmquist, 30. marts 2011 kl. 9.21
Tak for info Jens - tror lige jeg sætter krukken med purløg til et boost i væksthuset :-)
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Kan jeg så løg nu?