Skrevet af: Johanne S.N., 31. marts 2011 kl. 16.07
Sidste år købte jeg to blommetræer, Opal og Grøn Reine Claude. I år harjeg derudover købt et Kirkes. Kan jeg regne med god bestøvning disse sorter imellem? Der står at Opal blomstrer tidligt og Kirkes blomstrer sent. Den grønne har jeg ikke kunne finde blomstringstid på.
Skrevet af: Henry G., 31. marts 2011 kl. 17.57
Hej Johanne. Nej hvor er du heldig, at du har købt de rigtige sorter.
Opal bliver et middelstort træ, men både frugter og grene skal jævnligt udtyndes for at frugterne ikke bliver for små, til gengæld er det en god bestøver og selvbestøver brugstid august.
Reine Claude , stort bredt træ, ved mange frugter bør de udtyndes, god bestøver for sig selv og andre, august-sept.
Kirkes, middelstort træ, kræver bestøvning af f.eks.Reine Claude eller Opal, september. Men vær ikke urolig for bestøvningen, det ordner naturen da der altid er nogle blomster samtidig.
Hilsen Henry G.
Skrevet af: Johanne S.N., 31. marts 2011 kl. 21.10
Nej hvor dejligt! Jeg har netop valgt de sorter, først og fremmest Grøn Reine Claude fordi den smager så godt, og Opal for at få en god bestøver. Dejligt at Kirkes også vil blive bestøvet/bestøve. Nu glæder jeg mig til blommesæsonen
Skrevet af: Lise D, 1. april 2011 kl. 10.04
Jeg har forsøgt mig med Grøn Reine Claude Quillins to gange hvor træet gik ud :-/
Ellers en fantastisk blomme når der eller efter rigtig mange år (7-8) kommer blommer! Så væbn dig med tålmodighed!
Opal er skønt, det samme er Victoria... god ide at plante flere sorter. Jeg har altid kun haft én sort der var selvbestøvende. I min nye have står der er blommetræ, jeg mistænker det for at være et sveskeblomme træ men nu må jeg se når de engang er modne :-)
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Bliver mine blommer godt bestøvet?