Forum

Vin, der bløder

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Inge T., 22. april 2011 kl. 20.21

Jeg så lige på forsiden , at der bliver spurgt om en vin, der bløder.

Vi har også fået beskåret vores vin for meget, ( og vist også på et forkert tidspunkt) så den bløder. Vinen står på et sted, hvor grenene generede meget, når vi passerede, så derfor blev den beskåret ( for ca. en uge siden) Tager den varig skade? Kan man gøre noget for at stoppe det? Sidste år, bar den så mange blå druer, så vi ikke kunne nå, at bruge dem.
Inge

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 22. april 2011 kl. 22.13

Hej Inge prøv at smøre pulveriseret trækul på snitfladerne, det kan normalt stoppe det meste af blødningen, planten tager ingen skade, måske lidt mindre frugt, men det vil være en god ide, at erstatte med et par spande vand af og til.
Hilsen Henry G.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kenn, Hjortespring, 25. april 2011 kl. 21.49

Jeg beskar min vin i drivhuset tilbage i december, og nu hvor den springer ud, er den begyndt at bløde. Sådan er det, og det har ingen betydning for hverken plante eller frugtsætning.

I foreningen Dansk Vinavl har man foretaget en række beskæringsforsøg, der har vist at det faktisk er underordnet hvornår beskæringen foretages. Så selvom din vin bløder, skal den såmænd nok klare den …

- Kenn

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Inge T., 2. maj 2011 kl. 20.35

hej Henry og Kenn. Tak for svarene.

jeg har ikke lige været ved Havenyt, de seneste dage, for tiden har været brugt udendørs.

Jeg har set, at vinen er begyndt at skyde. Jeg har givet den nogle spande vand, og det har den haft godt af.
Hilsen Inge

Nyt svar til emnet »Vin, der bløder«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Vin, der bløder

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider