Forum

Liv under rabarber

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Clara Andersen, 23. februar 2004 kl. 21.58

Det irriterer mig, at der intet gror under rabarber, den bare jord lige nu ser så kold ud.

Der er ellers både erantis, vintergæk og violet lærkespore i nærheden, men ingen af dem har åbenbart haft lyst til at etablere sig under rabarber. Giver de en for tæt og for tidlig skygge, når bladene er vokset til? Eller når de bare ikke at få deres frø smidt derind før bladene lukker?

Jeg vil gerne høre, hvad andre har af planter under deres rabarber. Og gerne et svar, hvis det er næsten umuligt at etablere noget permanent under dem.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 24. februar 2004 kl. 17.46

Skvalderkål kan gro der – hvis det er nogen trøst. jeg har stort besvær med at holde dem væk fra rabarberbedet.

Det er rigtigt, at det ser lidt bart ud lige nu – jeg plejer de fleste år at få lavet et vinterdække enten med et tyndt visne blade eller et lag halmrig hestemøg.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Clara Andersen, 25. februar 2004 kl. 22.03

Jo tak – det er netop fordi jeg sidste år endelig fik ryddet det tæppe af skvalderkål, der var under rabarberne, at der er bart nu.

Rådne æbler og smågrene har næsten været eneste jorddække, ikke det smukkeste syn.

Rabarberne blev godt nok store, da skvalderkålen var væk.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Alice Ellingsen, 29. februar 2004 kl. 14.44

Ja, det har også ærgret mig, men ikke mere, siden jeg satte vintergækker der. De elsker samme jord som rabarberne, først og fremmest højt reaktionstal og formerer sig mere end villigt, Når rabraberne skygger om sommeren, er de forlængst væk og gemmer sig til næste år.

V.H.Alice Ellingsen

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Clara Andersen, 6. marts 2004 kl. 21.26

Tak for respons. Rart at høre, at vintergækker trives der, jeg vil flytte nogen dertil, når de har afblomstret.

Nyt svar til emnet »Liv under rabarber«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Liv under rabarber

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider