Skrevet af: Tina-Simone Christiansen, 14. juni 2011 kl. 21.47
Hej forum.
Jeg har nogle tomatplanter hvor én af dem er begyndt på en rigtig dårlig vane. Blomsterne knækker simpelthen af lige i ledet over blomsten når den er ved at være afblomstret. Så kommer der jo ikke en tomat dér.
Er der nogen der ved hvorfor den gør sådan noget dumt noget?
Kan det være mangel på gødning, for lidt plads i potten eller for lidt lys?
Mvh. Tina-Simone
Skrevet af: Søren, 14. juni 2011 kl. 22.28
Det kan skyldes mange ting.
En årsag kunne være dårlig bestøvning - husker du at ryste blomsterne lidt hver dag?
Kan du give en kort beskrivelse af hvordan du dyrker dine tomater? Det vil gøre det lidt lettere for os at finde ud af hvad der er galt :)
Mvh.
Søren
Skrevet af: Tina-Simone Christiansen, 14. juni 2011 kl. 22.31
Jo selvfølgelig :)
Jeg holder dem på en lukket altan, i potter. Det vil sige at de ikke får direkte sollys 24/7 kun efter kl. 14.
Øhh ja, andet kan jeg ikke sige... Jeg er stadig en novice inden for tomatdyrkning ;)
Mvh. Tina-Simone
Skrevet af: Søren, 14. juni 2011 kl. 22.51
Mit bud vil være:
1. For små potter.
- min. 10 liter - gerne mere!
2. Mangel på gødning.
- Tomater kræver en del gødning, køb en flydende gødning til at blande i vandet når du vander. Det kunne f.eks være denne www.haveshopping.dk/product.asp?product=1718
3. Manglende bestøvning.
- Husk at slå lidt til blomsterne hver dag, på en lukket altan eller i drivhus har man ikke vinden til at hjælpe med dette.
Mvh.
Søren
Skrevet af: Tina-Simone Christiansen, 14. juni 2011 kl. 22.55
Eller alle tre ting ;)
Mange tak for de gode råd, jeg prøver dem alle :)
Mvh. Tina-Simone
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Sarte tomater